Co nového ve světové rallye

Už jen pár dní nás dělí od další série Mistrovství světa rallye 2014. Nacházíme se přesně v půlce soutěže, nadcházející sedmou tour se šampionát přehoupne do své druhé poloviny. I když jsou již karty rozdány, není ještě o konečném pořadí nic rozhodnuto. Chcete-li si pohodlně vsadit na svého favorita, můžete vyzkoušet online sázení na oblíbených stránkách http://www.bet365.com/news/cs/betting/.
Prozatímním vrcholem této sezóny byla Rallye Italia Sardegna. Jedna z nejvelkolepějších cen celého roku opět přinesla velmi zajímavé momenty. Italská rallye se pyšní bohatou historií. Součástí WRC je už od roku 1973, ačkoliv sám ostrov se z pořádání závodu těší až od roku 2004. Letos ovšem pořadatelé nabídli několik novinek oproti předešlým létům, tou zřejmě největší byl přesun dějiště vítání rallye do hlavního města Sardinie – Cagliari. Třešničkou na dortu pak měl být nedělní kratší program čtyř rychlostních zkoušek zakončený populární televizní Power Stage. Závěrečné drama se však na nejpřednějších místech nekonalo.
Velký čtyřdenní maraton totiž suverénně ovládl Sébastien Ogier ve svém Volkswagenu Polo R. Ten už svou vítěznou pozici před poslední etapou pouze kontroloval, nenechal nic náhodě a bezpečně si dojel pro čtvrté vítězství v tomto ročníku, čímž si připsal příjemných 26 bodů do tabulky WRC. Jeho stájový rival, Fin Jari-Matti Latvala, v sobotní části naopak neudržel nervy na uzdě a do závěrečného dne nastupoval s poměrně velkou ztrátou. Své naděje nicméně nevzdal a pokusil se alespoň o zisk cenného druhého místa. Jeho útok na norského závodníka Ostberga dílčím nejrychlejším časem ale nic na konečném pořadí nezměnil. Po velmi vyrovnaném výkonu se tedy mohl Nor v barvách Citroënu zaslouženě radovat ze stříbrné příčky se sympatickými 18 body. Smolař Latvala po usilovném boji nakonec utržil 17 bodů a třetí místo.
Vynikající výkon předvedl na horké italské půdě i náš Martin Prokop. Ten barvy svého týmu chrabře reprezentoval a nakonec si domů odvezl šesté místo. Martin zaznamenal velký pokrok a celková ztráta jedné vteřiny na kilometr od vítěze Ogiera mohou jeho i celý jeho tým velmi těšit a do nadcházejících závodů výrazně motivovat. Po sedmi ujetých Velkých cenách je tedy průběžné pořadí celkové klasifikace následující: první místo zdatně okupuje se 138 body Sébastien Ogier. Se ztrátou 33 bodů drží druhou pozici Jari-Matti Latvala. Za ním je pak velké bodové propadliště. S 66 a 63 body se o bronz se vzájemně přetahuje norské duo Mads Ostberg a Andreas Mikkelsen. Martin Prokop je devátý a vlastní 30 bodů.
Průběžným pořadím jistě zamíchá i blížící se LOTOS 71st Rallye Poland. Od 26. – 29. června se strhne další souboj těch nejlepších automobilových jezdců, čeká nás dlouhých 1671 km rozdělených do 24 fází. Závod je umístěn v Mikolajki. Místní aréna bude hostit i čtyři velmi zvláštní etapy – dvě za úplného osvětlení a dvě s možností vzájemného souboje dvou aut vedle sebe. Další lahůdkou je i kombinace páteční části mezi Polskem a Litvou. Jak se jezdci poperou s hodinovým časovým posunem, uvidíme sami.
Pořadatelská země také vkládá velké naděje do svého reprezentanta a bude se jemu i ostatním závodníkům snažit vytvořit nezapomenutelnou atmosféru. Uvidíme tedy, jak se Robert Kubica i ostatní závodníci na startovním poli poperou s nelehkou situací v kabinách svých vozů. K polské rallye také vzhlíží „pešek“ letošní soutěže a vítěz polské rallye 2009, Mikko Hirvonen. Ten po nemastných-neslaných projevech svůj nezdar zpečetil požárem na Sardinii. Snad nás podobné nemilé překvapení nepotká na polské dráze a budeme se moci těšit z exkluzivního automobilového dramatu.