Exhibiční jízda MARTINA KOLOMÉHO na Ecce Homo
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2014/04/kolomy.png)
Když vyslovíme jméno Martin Kolomý, každému z nás se vybaví Dakar. Jeden z nejúspěšnějších jezdců nejobtížnějšího automobilového závodu Rallye Dakar. Martin Kolomý je z Bruntálu a jak sám říká: „Bruntál je drsný kraj, proto jezdím DAKAR – nejdrsnější rally na světě!“ Letošní šestatřicátý ročník jihoamerické Rallye Dakar bohužel nedokončil, odstoupil ze závodu po 7. etapě. V letech předchozích se mu ale velmi dařilo:
DAKAR 2013 – 5. místo v celkovém pořadí
DAKAR 2012 – 7. místo v celkovém pořadí
EL CHOTT (SAHARA RALLYE DE TUNISIE) 2012 – 1. místo
EL CHOTT (SAHARA RALLYE DE TUNISIE) 2011 – 1. Místo
Čtyřicetiletý Kolomý je vybavený tou nejlepší dostupnou technikou, závodním speciálem TATRA 815 – BUGGYRA „FAT BOY“. Nový kamion váží 8,5 tuny, má 900 koňských sil a v těžkém terénu spotřebuje až 300 litrů paliva na 100 kilometrů. A nosí přezdívku Fat Boy, tedy tlouštík. Vznikl díky novému projektu, v němž své síly spojily kopřivnická automobilka Tatra a společnost Buggyra, která se doposud prezentovala v okruhových závodech tahačů. „Je to nejlepší auto, ve kterém jsem jel,“ pochvaluje si Kolomý.
Čerstvou informací je fakt o nově vzniklém spojení Loprais Buggyra Dakar Forces tří špičkových jezdců – Martina Kolomého, Aleše Lopraise a šternberského Jaroslava Valtra!
Právě uzavřený sňatek z rozumu, případně dakarská koalice vychází ze spojenectví tří dlouhodobě nejúspěšnějších českých jezdců na Rallye Dakar. Trio elitních jezdců pak bude spoléhat na veškeré vývojové a technologické kapacity týmů Tatra Buggyra Racing a Loprais Instaforex Team. Přestože Aleš Loprais i Martin Kolomý v minulosti ovládli několik dakarských etap, jejich ambice jsou vyšší. „Člověk musí jít pořád dopředu. Všichni víme, že pokud chceme konkurovat značkám jako Kamaz a Iveco, musíme se vydat v ruských stopách, tedy dokázat vyhodnotit stav věcí a určit priority. Nebránil bych se použití termínu týmová strategie,“ upřesnil Martin Kolomý.
„Je to sice složení jezdců, kteří chtějí vyhrávat, stejně tak ale máme jasno v tom, že v jistých částech závodů může ustoupit individuální ambice zájmu aliance. Rusové to předvádí na každém ročníku soutěže. K celkovému úspěchu je nutno dát dohromady silný tým se třemi vyrovnanými jezdci. Parťák, který jede dvě hodiny za vámi, v kritickém momentu nepomůže,“ doplnil Martina Jaroslav Valtr.
Aleš Loprais hovoří v souvislosti s novým projektem o stádu tří tisíc koní ze stáje Gyrtech, které poženou speciály Tatra k umístění na stupních vítězů. A nejlépe k celkovému triumfu, neboť, jak sám tvrdí, druhý v cíli je vlastně první poražený. „Během soutěže budeme mít jednotné logistické a servisní zázemí. Jsme dohodnuti na testování s cílem unifikace vybraných komponentů, posádky prodělají i společnou fyzickou přípravu.“
A právě jednoho z těchto špičkových jezdců budete mít možnost vidět na letošním 34. ročníku ME Ecce Homo. Na základě pozvání od SVC Náchod, s.r.o., které bylo jedním s partnerů teamu Tatra Buggyra Racing a Martina Kolomého na Dakaru 2013/2014, předvede právě Kolomý ve Šternberku svoji unikátní závodní techniku, vážící téměř devět tun a pojede exhibiční jízdu na bezmála osmikilometrové trati. Kamarádi Vláďa Vitver a Martin Kolomý připravují další spolupráci na nadcházejícím ročníku dakarské soutěže. Bude to pro diváky rozhodně nezapomenutelná podívaná. Nebude chybět ani fotografování a autogramiáda.
Máte se na co těšit, nenechte si ujít letošní Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu Ecce Homo, které proběhne o víkendu 7. – 8. června 2014 ve Šternberku.
Milena Schärferová, tisková mluvčí AMK Ecce Homo Zdroje: http://sport.idnes.cz http://bruntalsky.denik.cz http://talosa.info http://autokaleidoskop.cz