10 věcí, které jste nevěděli o dieslových motorech
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2014/03/1-JCB-Diesel-Max.jpg)
Věděli jste, že … ?
![](https://3zwh85uz.versionpress.com/wp-content/uploads/2014/03/1-JCB-Diesel-Max.jpg)
1. Nejrychlejší dieslovým motorem poháněný vůz na světě je JCB Dieselmax, který v roce 2006 stanovil rekordní hranici 563,418 kilometrů za hodinu. Stalo se tak na Bonneville v Utahu, USA.
![3. Wärtsilä-Sulzer vyrobili nejsilnější dieslový motor na světě. Jejich 14-ti válcový motor pro nákladní lodě váží 2,300 tun a produkuje 108,920 koňských sil při pouhých 102 otáčkách za minutu!](https://3zwh85uz.versionpress.com/wp-content/uploads/2014/03/3-Wärtsilä-Sulzer-diesel-engine-.jpg)
3. Wärtsilä-Sulzer vyrobili nejsilnější dieslový motor na světě. Jejich 14-ti válcový motor pro nákladní lodě váží 2,300 tun a produkuje 108,920 koňských sil při pouhých 102 otáčkách za minutu!
![4. Rudolph Diesel je všeobecně považován jako vynálezce dieslového motoru, ale pravdou je, že opravdu prvním byl angličan Herbert Akroyd Stuart v 1891.](https://3zwh85uz.versionpress.com/wp-content/uploads/2014/03/4-Herbert-Akroyd-Stuart-Diesel-engine-.jpg)
4. Rudolph Diesel je všeobecně považován jako vynálezce dieslového motoru, ale pravdou je, že opravdu prvním byl angličan Herbert Akroyd Stuart v 1891.
![5. Rekordní dieslový rotorový Mercedes C111 III měl součinitel odporu vzduchu 0,325, dosáhnul 260 km/h s výkonem 280 koní.](https://3zwh85uz.versionpress.com/wp-content/uploads/2014/03/5-Mercedes-C111-III.jpg)
5. Rekordní dieslový rotorový Mercedes C111 III měl součinitel odporu vzduchu 0,325, dosáhnul 260 km/h s výkonem 280 koní.
![6. Ford Sierra 2.3 diesel byl hrozný krám. Produkovalo to 67 zdechlých kobyl a z 0 na 100 to fofrovalo za 17,8 sekund!](https://3zwh85uz.versionpress.com/wp-content/uploads/2014/03/6-Ford-Sierra-diesel.jpg)
6. Ford Sierra 2.3 diesel byl hrozný krám. Produkovalo to 67 zdechlých kobyl a z 0 na 100 to fofrovalo za 17,8 sekund!
![7. Ve Francii nahrazovali V12 ve svých Ferrari 400i dieslovým motorem z lodě o objemu 6 litrů, 6-ti válci.](https://3zwh85uz.versionpress.com/wp-content/uploads/2014/03/7-Ferrari-400i.jpg)
7. Ve Francii nahrazovali V12 ve svých Ferrari 400i dieslovým motorem z lodě o objemu 6 litrů, 6-ti válci.
![10. Audi 6.0ltr V12 Q7 se honosí titulem ʻnejsilnější dieslovým motorem poháněný sériový vůzʼ - přes 50koní.](https://3zwh85uz.versionpress.com/wp-content/uploads/2014/03/10-Audi-Q7-V12.jpg)
10. Audi 6.0ltr V12 Q7 se honosí titulem ʻnejsilnější dieslovým motorem poháněný sériový vůzʼ – přes 500 koní.