The Best Of Indi 2013! Michal Dokoupil #23
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2014/01/indi-uvodka.jpg)
Proč si nepřipomenout ty nejkrásnější okamžiky loňského roku takových špiček jako je třeba Michal Indi Dokoupil? Proč si nepřipomenout ty okamžiky, které mu dělají ten krásný rohlík na tváři? Vždyť ten kluk toho tolik dosáhl. A díkybohu, že můžeme říct, že není v této republice sám. Takže INDI, děkujeme!!!
Indi asi stejně jako většina jezdců skočili rovnýma nohama ze sněhu do závodů, protože kdo si vzpomíná, tak se nějaké jaro extra nekonalo. Pro Indiho to znamenalo odjezd na ty vzrušující závody – na Cookstown.
Po příletu do Irska nás čekalo i typicky ostrovní počasí…nevyzpytatelné, ale to že bude kosa, nám bylo jasné hned. Vyzvedl nás tam neocenitelný kamarád Zaza s přítelkyní Luckou, kteří nás pak odvezli na sever z Dublinu do Cookstownu. Kousek odtud jsme měli ubytování, kam míříme každý rok. Ještě ten večer jsme přejeli do depa, kde proběhlo setkání se staronovým týmem S&D a také s úplně novými tvářemi RT&E týmu. Tahle bezchybná parta na mě udělala fakt dojem, a takovou pohodu jsme snad ještě na závodech neměli.
Michal“Indi“ Dokoupil: Musím říct, že to byl pro mě skvělý víkend, a takovou pohodu na závodech jsem už dlouho neměl. Hodně jsme se nasmáli, i když nás provázeli technické problémy.Dojel jsem po tréninku a měl celou nohu od oleje, což není zrovna sranda, ale tým se snažil ze všech sil. Rád jsem potkal i kluky z RT and E týmu, protože jsme pak nakonec utvořili fajn partičku. Až na ten můj hasánek na Fároši jsem spokojený a těším se na další závody do Irska. Letos jsme to pojali opravdu pohodově, protože bez dobré šestky a twina tam stejně nemám šanci na nějaké extra výsledky, a tak to berem jako trénink na závody u nás a na TT, kde máme naopak pro letošek díky Motopointu zázemí výborné.
Po prvním závodě se nám Indi vrátil do Česka a závodil na domácí půdě. Čekal ho závod 300 zatáček Gustava Havla.
Po loňské nehodě na Ulster GP, kde si Indi obnovil zranění páteře a přidal dva zlomené hrudní obratle navíc, čekala Indiho dlouhá cesta zpět do sedla motocyklu. Tým lidí z Motopoint Indiracing až do jara letošního roku čekal a věřil, že to bude možné a za Michalem stál i v těch nejtěžších chvílích. I to bylo pro Indiho silným hnacím motorem se dostat zpět do formy, ke které mu pomohl trenér Michal Žáček. Jakmile bylo jasné, že se Indi na motorku opět posadí, začal tým v rekordním čase chystat veškeré zázemí týmu a závodní vybavení. Tréninkové plány nám sice překazila dlouhá zima, ale pár jízd jsme na Yamaze R6 se stockovým motorem absolvovali.
Michal Indi Dokoupil:„Vše co předcházelo tomuto víkendu už netřeba znovu říkat, ale celou dobu jsem věřil, že to ještě nějak vyřešíme a neztrácel jsem naději, kterou jsem ostatně neztrácel nikdy. Tým a další lidé okolo odvedli během pár dnů neskutečnou práci a považuju to skoro za zázrak. Sobotní počasí nám vzalo jeden trénink a během druhého jsme potřebovali zjistit mnoho informací pro nastavení, zárověň zajet nové součásti, motor a ještě se pokusit alespoň o nějaký čas. Bylo z toho nakonec osmé místo na startu, ale neměl jsem strach, že by u toho zůstalo. Do neděle jsme udělali pár změn, ale vyzkoušel jsem si je až v závodě. Díky tomu, že jsem v závodě výrazně zrychlil, setup z tréninků už nebyl ideální. První kola jsem se snažil držet v kontaktu s jezdci předemnou, ale pomalu se vzdálenost mezi námi natahovala. Věděl jsem, že za mnou nikdo není a tak jsem zvolnil tempo na bezpečnou hranici a dojel si pro bramboru, ze které mám ale opravdovou radost. V Supertwinech se mi podařilo opět dobře odstartovat, ale věděl jsem, že mi to Johannes na Monu dřív nebo později vrátí. Nakonec mu nevydržela převodovka a já jsem vyhrál nejen ve své třídě, ale i celkově. Ještě víc mě těší, že to bylo na sériovém motoru, protože ten výkonnější budeme mít z Německa až na TT, kam vyrážíme už dva dny po Hořicích, tak držte pěsti!“
Díky novému termínu českého roadracingového podniku v Radvanicích, se mohl Indi téměř po třech letech vrátit do Irska na závody ve Skerries.V roce 2009 to byla jeho vůbec první zkušenost se závody v Irsku, a letos zde opět pozvedl jako jediný českou vlajku.
„Bohužel tréninky v Irsku nejsou zrovna dlouhé, a tak jsem měl pouze jednu jízdu pro každou třídu na pět kol. To byl důvod, proč jsem se na litru kvalifikoval jako dvacátý, a v Supertwinech jsem z kvalifikace obsadil 10.místo. Díky pomoci Motopointu s podvozkem jsem se konečně na Fárošovi cítil dobře, i když jsem řadil jen první tři kvalty. Je to Superstock, má neskutečný krouťák. Na Supertwinu mě naopak trápí pár chybějících koníků, takže každé vylepšení pozice v první desítce je pro nás úspěch.“
„Startoval jsem ze třetí řady, ale hned do první zatáčky jsem se dostal na třetí pozici. Motorku jsme sice napřevodovali jinak, ale i tak jsem řadil jen čtyři kvalty. Během dalších dvou kol jsem se propracoval na první místo a postupně jsem si začal zvyšovat náskok, který jsem si udržel až do cíle. Mám velkou radost za sebe i za svůj tým, protože nebyla vůbec žádná očekávání. Na Fároše si teprve všichni zvykáme a závody v Irsku beru tréninkově a pro zábavu. Navíc jsem tady dlouho nebyl, takže bylo fajn se takhle vrátit.“
„Po restartu jsem se snažil se dostat před prvního jezdce v naší vlně, což byl velmi zkušený David Coughlan, který se vrátil po přestávce zpět k závodům. Start se mi povedl a v zatáčce jsem byl z naší skupiny jako první. První kolo jsem to udržel, ale David mi to pak vrátil a snažil se mě zavírat. Ještě jsme se takhle několikrát vystřídali, ale pak jsem se rozhodl, že se ho zbavím a zkusím mu trochu poodjet, protože už by mu mohly docházet síly. Před jednou zatáčkou na brzdy se tlačil na vnitřek a snažil se ji zavřít. Já jsem se rozhodl ho vzít z venku. No a jak to nečekal, tak to ještě popustil a byl dlouhej. V tu chvíli jsem ho podjel a měl mnohem lepší výjezd a už to tak udržel do konce. Po součtu časů všech vln jsem byl na šestém místě, což bylo s touto motorkou opravdu super. Na páté místo mi chyběla z celkového času jen necelá sekunda.“
Radvanice Okruh Fr.Bartoše 2013
Radvanický okruh Františka Bartoše v Ostravě byl dalším podnikem v rámci českých závodů na přírodních okruzích. Tým Motopoint Indiracing s Michalem Indi Dokoupilem nechyběl, přičemž nás čekal hodně vypjatý závodní víkend, ale se šťastným koncem!
„Když mi v šest ráno přišla SMS, že motor běží, byla to obrovská úleva. Ředitelství závodu mi zamítnulo žádost o nastoupení do závodu s náhradním motocyklem, na kterém nebyl odjet trénink, a tak jsme neměli jinou možnost. Veřil jsem, že to Aleš dokáže a já závod dokončím. Netušil jsem, jaké můžu mít vyhlídky, protože v tuto chvíli jsme měli čerstvě složený, standardní, nezávodní motor, ale neměl jsem v plánu se ani na chvilku vzdát potom, co všichni z týmu pro to udělali. Na startu se mi motorka přizvedla na zadní, ale i tak jsem se dokázal dostat na třetí a pak hned na druhé místo za Martina Holoubka, který tu loni vyhrál, když jsem odpadl z prvního místa také pro technickou závadu na svojí Hondě. Cítil jsem, že moje motorka úplně nestačí, ale i tak jsem se držel za Martinem, co nejtěsněji to šlo. Ve druhém kole jsem jej předjel a a až do konce jsem držel vedení, i když Martin byl pořád na mě. Brzy se nám začali motat jezdci o kolo, ale vcelku se nám snažili vyklízet pole. V posledním kole mi to před koncem Martin vrátil. Bohužel jsem myslel, že máme ještě jedno kolo, a tak jsem ho nechal a říkal si, že mu to zase vrátím já a do konce to už udržím, ale odmávli nás a dojel jsem jen o dvě desetiny sekundy do cíle jako druhý. Byl to opravdu povedenej závod od začátku až do konce. Diváci měli na co koukat a já jsem šťastný, že jsem za těch podmínek díky týmu stál na startovním roštu, a nemusel se na závod jen dívat!“
Předposledním podnikem byl Kyjovský okruh 2013.
„Počasí nám závod zase rozkouskovalo na dva sprinty, protože zapršelo, a tak se chvíli čekalo, až to oschne, ale tentokrát jsem si ten první flek prostě pohlídal. Věděl jsem, že až na to jedno místo po startu, kde to na mě Marek zkusí, mě nikde jinde pravděpodobně nepředjede, protože jsem byl po zbytku okruhu o něco rychlejší a získával malinký náskok. Dvakrát jsme jeli do zatáčky i z ní vedle sebe, ale měl jsem naštěstí vždy lepší výjezd. Myslím, že jsme připravili lidem pěknou podívanou, a doufám, že se všichni dobře bavili. Budu věřit, že Kyjov podpoří tyto závody i příští rok. Děkuji Motopoint Indiracing týmu a energy drinkům Fakeer za veškerou odvedenou práci, podporu a čistý nadšení pro road racing. Dostat se na čas 1:13.x jsme na začátku řekli jako vtip (tajnej dream), ale podařilo se!“
Dva zlaté věnce a jeden stříbrný byl pro Motopoint Indiracing opravdu úspěšný víkend.
Poslední prázdninový víkend se na severu Moravy u těrlické přehrady konal jubilejní 30. ročník Zlatého Kahance a náš tým Motopoint Indiracing u toho nemohl chybět, protože se jednalo o velmi významný podnik v letošním kalendáři. Kromě české konkurence zde nechyběla ani ta zahraniční, a přes nepřízeň počasí nás mile překvapili i diváci, kteří nezůstali doma, a přišli závodníky podpořit.
V pátek ve čtyři hodiny odpoledne proběhla v Havířově autogramiáda a představení jezdců. Závodníci přijeli na havířovské náměstí s policejním doprovodem přímo na závodních motorkách, a tam už na ně čekali desítky fanoušků. Večer od sedmi hodin pak probíhala v Těrlicku beseda s dvounásobným mistrem světa a pětinásobným vítězem TT, Brianem Reidem, který tu byl právě na pozvání Indiho a Motopointu. V depu bylo letos součástí našeho hospitality i zázemí sponzora energy drink Fakeer, kde měli fanoušci kromě „energie v ruce“ možnost zakoupit třeba nová týmová trička nebo odznáčky.
Sobotní tréninky začaly hned ráno kvalifikací spojených tříd Supermono, Supertwin a 400SS. Mezi nejrychlejší v poli patřily ale Supertwiny, a tam se o poleposition strhl boj mezi Michalem Indi Dokoupilem a Paulem Shoesmithem. Ranní trénink vyhrál Indi s náskokem dvou vteřin, ale v odpoledním tréninku mu poleposition uteklo o 0,3 sekundy, když musel ve třetím kole pro závadu odstoupit a zbytek tréninku za kruhovým objezdem strávil jako divák.
Michal Indi Dokoupil byl tak opět jediný Čech v rámci velkých tříd, který si odvezl zlato a nedal šanci zahraničním soupeřům. Do Grand Finale nakonec Indi nenastoupil, protože by na šestistovce na tak rychlém okruhu neměl šanci Zlatý Kahanec získat a gratulujeme Horstu Saigerovi, který předvedl skvělý souboj s Didierem Gramsem.
„Pro mě to byl skvělý víkend. Motorka fungovala skvěle, a až na to počasí to prostě byla paráda. Týmu bych chtěl mimo jiné taky poděkovat za to, jaký si pro mě připravil překvápko, nebo spíš takový fórek v podobě triček INDI IS B(L)ACK. Mám kolem sebe teď dobrou partu lidí, která jako tým funguje a po všech těch problémech, co jsme na závodech od začátku roku měli s technikou, se konečně mince obrátila. Díky všem a uvidíme se na závodech v Kyjově!“
Autor: Daniel Ruminski
zdroj: http://www.iomtt.cz/ a FB Michal Indi Dokoupil