Lamborghini Huracán LP 610-4: Nástupce Gallarda nečekaně představen
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2013/12/Lamborghini-Hurac-n-2014-729x486-14983a83bfda47b2.jpg)
Přesluhující Gallardo po deseti letech dostalo konečně nástupce – Huracána LP 610-4, jenž se jmenuje, jak je u Lamborghini zvykem, po jednom ze slavných španělských býků. Vzhledem se Huracán inspiroval u konceptu Sesto Elemento, vrcholného modelu Aventador a mírně i u svého předchůdce. Celkově, dle mě, auto vypadá velmi moderně, uhlazeně a elegantně. Přední maska má mračící se výraz a vzadu pak nalezneme čtveřici mohutných koncovek výfuku. Samozřejmostí je kompletní osvětlení pomocí LED světel. Na Huracánu byl hojně užit hliník a uhlíková vlákna, ale také sklo. Dokonalý interiér je pak z karbonu, Alcantary a kůže Nappa. V jeho středu nalezneme obrazovku informačního systému s úhlopříčkou 12,3 palce.
Za posádkou je umístěn vidlicový desetiválec 5,2 l, který, jak jste mohli vyčíst i z názvu auta, má 610 koní (449 kW). Točivý moment je mamutích 560 Nm. Díky tomu zrychlí Huracán na stovku za skvělých 3,2 vteřiny, na dvoustovku za magických 9,9 vteřiny a rozjede se až na více než 325 km/hod. Přesnou maximálku Lambo nezveřejnilo. Údajně budete také jezdit pouze za 12,5 l/100 km, ale tomu samozřejmě nevěřte. Výkon desetiválce jde na všechny čtyři kola přessedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovkou Lamborghini Doppia Frizione. Převodovka LDF nabízí tři režimy – Strada (silnice), Sport a Corsa (okruh).
Již v základu jsou karbon-keramické brzdy a také, bohužel, systém start/stop. Za přílatek je pak možné si objednat lepší posilovač řízení s proměnným účinkem Lamborghini Dynamic Steering a magneto-reologické tlumiče nastavitelné ve třech režimech. Hmotnost Huracánu je úžasných 1422 kg, což znamená, že jeden kůň vychází na 2,33 kg. Naživo nástupce Gallarda uvidíme v březnu v Ženevě a dodávky prvním klientům začnou na jaře. Cenu a další informace Lamborghini zveřejní zřejmě na autosalonu.
Video
Fotogalerie
Dominik Vlk
Facebook