BMW M3 a M4: Konečně oficiálně!
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2013/12/bmm312_52a9701c5bd16.jpg)
Jelikož BMW skoro nic neutajilo, tak si pojďme vše oficiálně zopakovat. Nevím jak Vám, ale mě se poměrně nové „eMka“ líbí. Samozřejmostí jsou klasické poznávací prvky M divize, jako přepracované nárazníky s drsnějším vzhledem a mohutnými chladicími otvory a také dva páry koncovek výfuku.
Pod kapotou M3 a M4 se ukrývá dobře známí třílitrový přeplňovaný šestiválec se dvěma turbodmychadly, přímým vstřikováním, proměnným časováním ventilů Valvetronic a vaček Double-Vanos. Motor nabízí výkon 431 koní (417 kW) a točivý moment 550 Nm. Na stovku zrychlí kupé i sedan za 4,1 vteřiny v případě, že si objednáte příplatkový sedmistupňový dvouspojkový automat. Pokud zůstanete u základního šestistupňového manuálu, tak bude zrychlení o 0,2 vteřiny pomalejší.
Stejně jako zrychlení, tak maximálka je pro kupé i sedan stejná a to 250 km/hod. Pokud si připlatíte, tak se Vaše M3 či M4 rozjede až na 280 km/hod. Oba modely mají standardně mechanický samosvorný diferenciál, ale aktivní – ovládaný elektronikou. Samosforný diferenciál doplňuje kontrola stability DSC. Elektromechanický posilovač řízení má tři režimy – Comfort, Sport a Sport+.
Pokud si připlatíte adaptivní podvozek, tak se Vám při změnění režimu převodovky, změní i nastavení podvozku. Oproti minulé generace M3 se díky hojnému použití hliníku a karbonu snížila hmotnost o 80 kg. Nová M3 tedy má hmotnost 1 520 kg a kupé M4 má o 23 kg méně.
Střecha z uhlíkových kompozitů je k dispozici poprvé i pro sedan. Hliníková je i příď s velkými nasávacími otvory, včetně blatníků a kapoty. Kloubová hřídel a vzpěra je pro změnu z karbonu. Olejová vana je vyrobena z hořčíkové slitiny. Vpředu najdeme nápravu s dvojitými klouby a vzadu pětiprvkovou. Kola mají průměr osmnáct, nebo devatenáct palců a jsou obuty do pneumatik o šířce 255 mm vpředu a 275 mm vzadu.
Sedan má na délku 4671 mm, 1877 mm na šířku a 1424 mm výšku. Kupé je stejně dlouhé, ale o 7 mm užší a 41 mm nižší. Přílatková výbava zahrnuje například přední LED světla, karbon-keramické brzdy, elektrická přední sportovní M sedadla s vyhříváním a nechybí ani program BMW Individual, kde Vám BMW za tučné příplatky, dá do auta co si jen přejete.
Součástí výbavy můžou být i elektronické pomůcky z balíčku ConnectedDrive, ať už jde o navigaci Professional, inteligentní tempomat a mnoho dalšího. Kompletní technické údaje naleznete pod článkem. Zapomenout bychom neměli ani na ceny, které v Německu začínají na 71 500 Eur (cca 1 952 000 Kč) za sedan M3 a 72 200 Eur (1 972 000 Kč) za kupé M4.
Technické údaje |
||
Model | M3 | M4 |
Převodovka/pohon | 6M (7DS)/zadní | 6M (7DS)/zadní |
Zdvihový objem [cm3] | 2979 | 2979 |
Počet válců/ventilů | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 317/5500-7300 | 317/5500-7300 |
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1] | 550/1850-5500 | 550/1850-5500 |
Maximální rychlost [km/h] | 250 (250) | 250 (250) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,3 (4,1) | 4,3 (4,1) |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 8,8 (8,3) | 8,8 (8,3) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1520 | 1497 |
Video
Fotogalerie
Dominik Vlk
Facebook