Nové Mini je oficiálně představeno!
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2013/11/Mini_2014_prvni_oficialni_sada_05_800_6001.jpg)
Mini dnes konečně oficiálně představilo novou generaci svého třídveřového hatchbacku. Nové Mini je zase o kousek méně mini, jak z následujících čísel sami pochopíte. Na délku nové Mini měří 3 821 mm (+98 mm), na šířku 1 727 mm (+44 mm) a na výšku 1 414 mm (+ 7 mm). O 42 milimetrů se také natáhl rozvor (na 2 495 mm) a širší je i rozchod kol. A to přesně o 42 mm vpředu a 34 mm vzadu. Očekávat můžeme tedy více prostoru a i větší kufr, který má nyní 211 litrů. Za většími rozměry je nová platmofrma UKL1, která bude od příštího roku základem i pro modely BMW s pohonem předních kol. Navzdory větším rozměrům hmotnost u modelu Cooper zůstala na 1 085 kg.
Zavěšení bude vpředu McPherson a vzadu nalezneme víceprvkovou nápravu. Poprvé v historii Mini bude možné za příplatek pořídit adaptivní tlumiče Variable Damper Control, což umožní volbu dvou jízdních režimů – komfortního a sportovního. Adaptivní tlumiče nejsou jediná převratná novinka, další rozhodně je kompletní osvětlení v LED, což znamená, že nové Mini je vůbec prvním modelem v dané třídě, který používá plnohodnotné LED svícení.
Základní pohonnou jednotkou bude 1,5litrový tříválec. V případě benzinového provedení Cooper má motor výkon 136 koní a točivý moment 220 Nm (230 Nm při využití funkce overboost). Sprint na stovku vůz zvládne za 7,9 vteřiny a nejvyšší rychlost je 210 km/h. Stejný objem bude mít i diesel. U dieselu lze počítat s výkonem 115 koní, točivým momentem 269 Nm a spotřebou 3,5 l/100 km.
Zatím nejvýkonější verzí bude Cooper S. Dvoulitrový benzínový čtyřválec má výkon 192 koní a točivý moment 280 Nm (300 Nm při overboostu). Stovku vůz zvládne za 6,8 vteřiny, rozjede se až na 235 km/hod a spotřeba má být pouze 5,6 l/100 km. Všechny motory budou mít systém start/stop.
V nabídce budou tři převodovky. Základní bude šestistupňový manuál. Dále bude v nabídce standardní automat a „sportovní“ automat s pádly pod volantem.
Základní benzínová verze startuje na částce 15 300 GBP (zhruba 460 000 Kč). V základní ceně je elektrické ovládání oken, které je nově umístěné na dveřích, analogový rychloměr nebo digitální středový displej. Za diesel dáte nejméně 16 450 GBP (494 000 Kč). Diesel již má v ceně lité patnáctky. Za nejvýkonější Cooper S si musíte připravit 18 650 GBP (560 tisíc korun). Cooper S je ve standardu s 16palcovými ráfky z lehkých slitin. Další verze jako One, One D, John Cooper Works a Cooper SD můžeme očekávat na konci příštího roku.
Chybět nebude samozřejmě ani bohatá příplatková výbava, ve které si budete moc objednat až 18palcová kola, středový displej s úhlopříčkou 8,8 palců a mnoho dalšího. Samozřejmostí v příplatkové výbavě je i kožené čalounění a další luxusní prvky. Na přesný výpis příplatkové výbavy si budeme muset počkat blíže k datu zahájení prodeje.
Dominik Vlk
Facebook