Nissan GT-R Nismo oficiálně!
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2013/11/nigtr20_528b5c437899a1.jpg)
Včera jsme Vám přinesli uniklé informace o Nissanu GT-R v nejostřejší verzi Nismo, dnes se GT-R Nismo oficiálně představilo, z čehož jsme Vám přinesli živý přenos a teď jsme tu s kompletními informacemi. GT-R Nismo poznáte na první pohled od standardní verze. Nejostřejší verze totiž dostala nové nárazníky, prahové nástavce a pořádné přítlačné křídlo. Díly jsou vyrobeny z uhlíkového vlákna, což společně s dalšími úpravami ušetřilo 65 kilogramů na hmotnosti vozu. Karoserie prošla znovu laděním ve větrném tunelu a nyní ještě více každá její část má vliv na přítlak vozu. Oproti standardní verzi je na nápravy vozu vyvíjen o 100 kg větší přítlak. Vůz je obut do dvacetipalcových kol s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST, které jsou vyrobeny speciálně pro GT-R. Pneumatiky jsou, jako již u standardní verze, huštěny dusíkem, protože vzduch je podle Nissanu příliš nestálý. 🙂
GT-R Nismo se prezentuje v bílém perleťovém laku s kontrastními prvky a červenými linkami v oblasti nárazníků. Kromě této barvy bude v nabídce černá, červená, stříbrná a šedá. Pár změn nalezneme oproti „běžnému“ GT-R i uvnitř. Největší změnou jsou anatomická sedadla Recaro s černo-červeným čalouněním. Kromě nových sedadel, dostal volant potah z Alcantary a středová konzola obrovský kus uhlíkového vlákna.
Pod kapotou nalezneme dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru, který je i ve standardním GT-R, ale pro verzi Nismo prošel vylepšením. Motor dostal turbodmychadla z Nissanu GT-R GT3, větší sání, nové palivové čerpadlo a především upravený výfukový systém. Díky těmto změnám nemá motor výkon 404 kW ale 441 kW a točivý moment povyskočil na hodnotu 652 Nm. Bohužel dynamická čísla ani po oficiálním představení neznáme a tak i teď víme pouze, že zrychlení je otázkou zhruba dvou vteřin a vůz pojede více než 315 km/hod, jelikož to je maximální rychlost standardního GT-R.
Protože kluci z Nismo nejsou žádní amatéři, tak po zvýšení výkonu mysleli i na podvozek. Podvozek pro GT-R Nismo vyvinula společnost Bilstein, nové je i lichoběžníkové zavěšení předních kol a duté zadní stabilizátory. Podvozek je adaptivní s trojicí režimů – Comfort, Normal, R. Jak již jsme Vás informovali, Nissan GT-R Nismo zajel nový rekord automobilky na Nürburgringu. Za volantem seděl závodní jezdec Michael Krumm a s GT-R Nismo zajel okruh za 7:08,69. Co na nové GT-R ve verzi Nismo říkáte? 🙂
Dominik Vlk
Facebook