Porsche 918 Spyder oficiálně
Porsche na právě probíhajícím autosalonu představilo konečně oficiálně model 918 Spyder, jehož koncept ukázalo Porsche již v roce 2010. Základ 918 Spyder je vyroben z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP – carbon-fibre reinforced plastic), kterou doplňují hliník a hořčík. Design finální verze vychází, a je až na detaily velice podobný již zmíněnému konceptu nejzásadnější změnou, je dvojice odnímatelných střešních dílů. Porsche 918 Spyder je nástupcem modelu Carrera GT (2003 až 2006).
Vnitřek vozu lze nazvat jako kokpit závodního vozu a nalezneme v něm nejen dvě anatomická sedadla, ale také například trojice kruhových přístrojů před řidičem, rychloměr, otáčkoměr a ukazatel stavu paliva a baterií. Design je inspirován úspěšnými modely značky. Většina ovládačů na palubní desce je dotykových. Pokud by snad chtěl někdo použít 918 Spyder jako stěhovák, tak má dokonce kufr a to o objemu 110 l.
Za hlavou řidiče je uložen zážehový vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l. Motor disponuje výkonem 447 kW (608 k). A pozor, motor lze točit až do 9150 min-1! Maximum točivého momentu je 528 Nm. Tomuto skvělému osmiválci pomáhá ještě, dle mě zbytečně, elektromotor o výkonu 210 kW (286 k). Celkový výkon osmiválce + elektromotoru je šílených 652 kW (887 k) a 1280 Nm. Výkon jde přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku PDK. Na jízdu dohlíží elektronika PASM. Hybridní systém lze použít v pěti režimech. E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid a Hot Lap. V režimu E-Power při plné kapacitě baterií, které se dobíjí za cca 2 hodiny z domácí zásuvky, respektive 0,5 h při použití 400V rychlonabíječky, lze ujet na elektřinu 16 až 32 km a lze se rozjet na rychlost 150 km/h. V tomto režimu pomáhá motor jen v nutných případech. Režim hybrid je prostě režim hybrid jako je třeba v ledovce zachráňující Toyotě Prius. Další dva režimy jsou určeny na okruh. V těchto režimech pracují všechny motory, co jsou v autě pro maximální výkona a akumulátory se nabíjí pouze v případě, že není využíván maximální výkon. Současně je aktivován ostřejší režim řazení. Extrémem je pak Hot Lap, kdy vůbec nedochází k dobíjení akumulátorů a veškerá síla hybridního agregátu je soustředěna na kola. V tomto režimu zajel ranný prototyp Severní smyčku Nürburgringu za 7:14.
Supersport Porsche 918 Spyder je dlouhé 4643 mm, široké 1940 mm a vysoké 1167 mm. Rozvor náprav je 2730 mm a rozchod kol je vpředu 1664 mm a vzadu 1612 mm. I přes využití kompozitových materiálů, hliníku a hořčíku je hmotnost vozu bez provozních náplní 1634 kg a včetně provozních náplní 1685 kg. I přes využívání rekuperace pro 6,8 kWh Li-Ion akumulátory dostalo nové Porsche keramické brzdové kotouče PCCB o průměru 410 mm vpředu a 390 mm vzadu. Na stovku tento hybridní supersport vystřelí za 2,8 vteřiny a rozjede se až na 345 km/hod! A to vše při kombinované spotřebě od 3,0 do 3,3 litru benzinu na 100 km. Ne, to je takový vtip od Porsche. Počítejte, tak s 15 l/100 km. 🙂 No, osobně bych takové auto nechtěl už kvůli hybridní technologii a pak prostě proto, že má hnusný předek …