BSB – Oulton Park 2 – Jakub Smrž
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2013/08/smrz.png)
Neděle 10. 8. 2013
Kuba po třetím závodě: „Dva body sice nejsou na vyhazování čepic, ale narozdíl od prvních dvou závodů můžu říct, že to trochu k něčemu vypadalo. Opět se mi povedl start a začátek závodu, ale hlavně jsem se celou dobu držel skupiny o 10. misto. Sice jsem ještě nebyl dost rychlej na to, abych nějak do té skupiny zasáhl a spíš jsem se jich zuby nehty držel. Šlo ale aspoň o trochu pozitivní závěr víkendu… „
Race3 – Tentokrát Kuba startuje z patnáctého místa a hned po startu se posunuje o pozici dopředu. Úvodní část závodu tedy znovu nebyla vůbec špatná. Jakub jede za svým kamarádem Hickmanem, ale v tu dobu na trať vyjíždí po problémech Ruttera safety car. Tato situace Kubovi díky jeho pomalejší Hondě ještě nikdy nepomohla, ale uvidíme. Safety car zůstává na trati poměrně dlouho a na Kubu se lepí starý lišák Walker na rychlé Kawasaki. Obávané se stává realitou a po zajetí safety caru jede Kuba patnáctý, když Walker předjíždí jak jeho, tak Hickeyho, který jede také na privátní Hondě. V dalším kole jede náš jezdec rychleji než všichni před ním až po osmého Farmera. Díky tomu se znovu dostává za záda Hickmana, ale na své krovce má „Bombera“ Harrise, který se za ním vytáhl. Mezitím chybuje Kiyonari a Kuba tak jede čtrnáctý. Vytvořila se skupina od osmého do šestnáctého místa a ve druhé půlce závodu to bude asi pěkná řežba. Ze závodu odpadá PJ Jacobsen a Jakub jede třináctý. Skupina dojíždí šestého Mainwaringa a dočkáváme se opravdu těsného závodění, stejně jako ve vedoucí skupině. Na obrovskou druhou skupinu se znovu dotahuje Kiyonari a projíždí jí jak horký nůž máslem, což odnáší Kuba propadem na čtrnácté místo. Na stejném místě Kuba závod také závod dojíždí a odváží si tak dva body. Na jednu stranu je škoda, že se zrovna v Oultonu jely tři závody a Kuba tak ztratil kopu bodů, ale je dobře, že se náš jezdec postupně rozjezdil a může tak Oulton opouštět v trochu lepší náladě. Čtrnácté místo tomu moc nenapovídá, ale Kuba tentokrát předvedl poměrně solidní výkon, který byl na míle vzdálen například sobotnímu závodu. První šestka nebyla zase tak daleko, takže je na čem pracovat.
Kuba po druhém závodě: „Dnes se mi jelo mnohem líp a jel jsem i víc uvolněně, což bylo vidět i na časech. Povedlo se mi první kolo, ale bohužel jsem byl vytlačen téměř mimo trať a pak jsem ještě projel rovně šikanu, takže výsledek byl hroznej. Mám z toho ale mnohem lepší pocit než včera a těším se na druhou jízdu. Když se mi povede začátek a bude to bez kolizí, tak by to mohlo být na body. To sice není zrovna dobrej cíl, ale tady na té trati to momentálně bude maximum.“
Race2 – Počasí se nakonec umoudřilo a první nedělní závod se pojede na suchu. Kuba startuje z osmnáctého místa a reakce na světla byla velmi dobrá. Ve stejném duchu Kuba pokračuje i v prvním kole během kterého se posouvá na šestnáctou příčku. Bohužel v dalších dvou kolech se Kuba propadá. a i když jezdí lepší časy Barry Burrell, který je na bodech, tak mu stále první patnáctka uniká. V pátém kole Kuba zatáhne a jede lepší čas než skupina bojující o desáté místo. Tím se dostává za Baioxe a zapojuje se do boje o body. Pořadí se míchá a náš jezdec jede těsně nalepený za trojnásobným mistrem supersportů, Karlem Harrisem. Toho Jakub předjíždí a před sebou má starého známého, kterým je Bazza Burrell. Toho Kuba během jednoho kola dojíždí, ale Barry Kubu neustále zavírá a oba najednou jedou výrazně pomaleji, takže se za ně dotahuje bývalý jezdec MS Supersport Jessopp. V dalším kole už jde o tříčlenou skupinu, která spolu tvrdě bojuje. Díky tomu se jim bohužel vzdalují soupeři, kteří jedou před nimi. Tři kola před cílem skupinka dojíždí Ruttera, toho Kuba po kole předjíždí, ale bohužel se přes něj dostává Jessopp. Přichází šachovnicová vlajka a Kuba ji protíná jako sedmnáctý. V závodě rozhodně nebyla nouze o souboje, ale o body bohužel ano.
Warm Up – Po ustálení časů Kuba drží v zahřívacím tréninku jedenáctou příčku. Po pár minutách začíná kapat a zdá se, že dnes to bude s počasím nahnuté. V konečném zůčtování obsadil Kuba třináctou příčku.
Sobota 10. 8. 2013
Kuba po sobotě: „Dnes v trénincích se mi už jelo podstatně líp a zrychlil jsem zhruba o 1,5 s. Na závod jsme nedělali žádné změny na motorce, ale přitom jsem měl pocit, jak kdyby to byla úplně jiná motorka. Bylo to tak jen protože jsem nedokázal ject uvolněně. Cítím, že mi chybí ještě moc kol, abych tu dokázal jet plynule a zároveň rychle, protože pro mne do teď typický styl je tady víc než na škodu. Byla to úplná hrůza, víc k tomu asi nejde říct… „
Race1 – Kuba do prvního závodu startuje solidně a jede za Watersem. Bohužel se na trati odehrává pohroma po výbuchu motoru Keitha Farmera, ze kterého se na dráhu dostal olej na kterém spadlo několik dalších jezdců. Kuba naštěstí neupadl, ale po incidentu se propadl až na jednadvacáté místo před Bazzu Burrella. Na trať vyjíždí safety car. Znečištění trati je nakonec natolik značné, že musí dojít k restartu. Startovat se bude z pozic získaných v kvalifikaci a pojede se na patnáct kol. Po druhém startu Kuba jednu pozici ztratil a jede za Karlem „Bomberem“ Harrisem. Po chybě Westmorelanda jede Kuba šestnáctý, ale bohužel v dalším kole podléhá Baioccovi a je znovu sedmnáctý. Ital však předjíždí i Harrise a Jakub se k němu dostává na dostřel a také ho předjíždí – šestnáctá příčka. Kuba nakonec na stejném místě dojíždí do cíle a bohužel tedy zůstává bez bodů. Vyhrává Ellison před Byrnem a Lowesem.
QP – Pro postup do druhé kvalifikace bude nutné dostat se do první osmnáctky. V přenosech britského Eurosportu 2 poznáte Kubu podle nového designu helmy, která má modrý nádech. Náš jezdec začíná svůj kvalifikační boj ze zadních pozic, ale čtvrt hodiny před koncem je už patnáctý. Uprostřed první kvalifikace se toho zrovna moc neděje, ale samozřejmě jde pouze o klid před bouří v QP2. Kuba postupuje z patnáctého místa, ale dostat se do třetí kvalifikace pro prvních deset jezdců bude hodně těžké. Kuba to ví a na trať trochu netradičně vyjíždí mezi prvními a za svoji snahu je odměněn průběžným devátým místem. Všichni ale pořádně zrychlují a Kuba se propadá na patnáctou příčku a ve finále mu patří šestnáctá příčka, tesně před Kiyonarim a Baioccem, kteří také patří výše.
FP3 – Po prvním rychlém kole začíná Kuba sobotu na patnácté příčce. Postupně se zrychluje a i Jakub zlepšuje své časy. Přesto se ale drží těsně za první patnáctkou. Čtvrt hodiny před koncem tréninku je Kuba u svých mechaniků. Návrat na trať přichází osm minut před šachovnicovou vlajkou. Ihned po návratu se Kuba zlepšuje a jde na čtrnácté místo. Ve zbývajících minutách náš jezdec svůj čas ještě zlepšuje, ale přesto končí na sedmnácté příčce.
Pátek 9. 8. 2013
Kuba po pátku:
„Ráno bylo částečně mokro, tak většina jezdců vyjela až po polovině tréninku. Měli jsme nějaké problémy s nastavením, ale už zbývalo málo času na úpravy, tak jsem jen kroužil. Do FP2 jsme motorku polepšili, ale za cely trénink jsem se nebyl schopnej dostat do tempa. Potřebujem ještě změnit dost věci na nastaveni, ale rozhodně to není problém dnešního nepovedeného dne. Určitě mi neprospěla dlouhá pauza a navíc hned po ni jet na těžký Oulton a zřejmě mám dneska den blbec. Ale o nic nejde, zítra je taky den a může byt jen lepší než dnešek ;-)“
FP2 – Do druhé jízdy vyjíždí Kuba také ve druhém balíku jezdců a po dvou kolech se vrací do boxů. Chvilku na to je trénink přerušen červenou vlajkou po pádu Keitha Farmera v sekci Cascades. Jakub se na trati objevuje znovu až několik minut po restartu a postupně se prokousává dopředu. Před druhou zastávkou v boxech je ale stále sedmnáctý. Honda se startovním číslem 96 pak na dráhu vyjíždí asi deset minut před koncem. Několikrát se u Jakuba objevují zelená čísla, ale na postup dopředu to nestačí. Kuba nakonec trénink končí jako devatenáctý.
FP1 – První trénink v Oulton Parku se odehrává při 16°C a na vlhké trati. Jezdcům se tak logicky trhat gumy při takových podmínkách moc nechce. I Kuba vyráží na trať až za několik minut. Hned ale jde na osmé místo, což je jen malé vystrčení růžků, před zajetím třetího nejlepšího času. To našemu jezdci ale nestačí a v dalším kole se Kuba posouvá dokonce na druhou příčku. Jakub si pak dá ještě jedno svižné kolo a zajíždí do boxů. Jezdci kolem ale začínají rapidně zrychlovat a český pilot se tak propadá. Po zastávce u svých mechaniků se Kuba ještě stačí na pár minut vrátit na trať a zlepšuje si svůj čas. Na jiné, než šestnácté místo, ale hodnota nejryhlejšího kola nestačí.