BMW X5 M50d (F15): dieselová X5 M

Nejsilnější naftový motor od BMW je nyní nabízen i pro nové SUV X5 pod označením M50d. Osobně nesnáším diesel a vůbec nemám rád auta s naftou, která si hrajou na sportovní, ale radši než X5 M bych bral právě „eMko“ s naftou. Navíc, motor 50d je technicky vážně dobrej A jaké že jsou technické údaje?
Třikrát přeplňovaný naftový šestiválec má objem rovné 3 litry a výkon 280 kW a mamutí točivý moment 740 Nm. Síla z motoru je přenášena na všechna čtyři kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF. Všímaví a znalí čtenáři teď mohou namítnout, že motor je stejný jako v dosavadní X5 M50d a ano, opravdu tomu tak je, ale jizdní parametry se zlepšily. Na stovku nová rychlá dieselová X5 vystřelí za 5,3 vteřiny, což je o 0,1 vteřiny lepší než současný model. Maximální rychlost je shodná se současným modelem – elektricky omezených 250 km/hod.
Dle údajů BMW se spotřeba zlepšila oproti minulému modelu o 10%, jak to ale bude v reálu, teprve uvidíme. Kdyby někoho zajímalo to nesmyslné číslo, tak v kombinovaném režimu má „papat“ X5 M50d dle BMW pouze 6,7 l/100 km. Totální nesmysl!!!
Na voze je M-paket, 19“ litá kola a snížený podvozek. Vnitřek vozu zůstal prakticky beze změn oproti standardní verzi a to je podle mě škoda. BMW se mohlo uvnitř trochu odvázat, teda jestli to dnes ještě umí. Jinak je nový tříramenný sportovní volant s maličkou plaketou M ve spodní části, sedačky kombinující kůži a Alcantaru a odkládací plocha pro řidičovu levou nohu. Sportovní pedály nebo odlišení dekorů v základu opravdu nečekejte.
Pokud se chcete více se odlišit, musíte zavítat do divize BMW Individual, která dá vozu pořádné grády a automobilce pořádné peníze. Základní cena vozu je 2 120 000 Kč.