Red Bull Ring: Velká neznámá – Buggyra
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2013/07/Buggyra_01.jpg)
Po deseti letech se vrací evropský šampionát tahačů do Rakouska na okruh Red Bull Ring. V případě Buggyry lze v souvislosti s rakouským comebackem hovořit o dvojnásobné motivaci.
Hodně adrenalinu
Red Bull Ring, v minulosti známý rovněž jako Zeltweg či A1 Ring, je totiž vedle Istanbul Parku jediným okruhem, na kterém nevyhrála Buggyra doposud jediný závod. Nejlepšího umístění dosáhl v sezóně 2002 Gerd Körber, když dojel na druhém místě. O rok později zradila Gerda s Davidem turbodmychadla. „Na ten závod hned tak nezapomenu. Nejdříve jsem prorazil pneumatiku, přesto se mi podařilo dojet, Adam Lacka. Pak ale odešlo turbo a bylo po nadějích,“ vzpomíná David Vršecký. „Samozřejmě, že si pamatuji na dlouhé
táhlé stoupání hned na začátku. Je to hodně o adrenalinu.“
Nestandardní délka okruhu, se podle Davida projeví jak v měřeném tréninku, tak v obou pohárových jízdách. „Délka je ve srovnání s jinými okruhy takřka poloviční. V měřeném tréninku se tak může vejít do jedné sekundy klidně deset jezdců.“ Jednoduché to nebudou mít truckeři především v závěrech bodovaných jízd. „Jede se dvacet kol, je proto pravděpodobné, že brzy začnou ti nejlepší dojíždět
pomalejší jezdce. Bude to hodně o předjíždění a každý předjížděcí manévr s sebou nese jistou dávku rizika. Nevylučuji, že konec závodu bude připomínat spíše slalom, než o klasickém závodění.“
Testování dle očekávání
V pondělí se dvojice David Vršecký – Michal Matějovský věnovala v Mostě testování. „Zkoušeli jsme novinky, které jsme nestihli kvůli dlouhé zimě prověřit před začátkem sezóny. A taky věci, které nás napadly v průběhu předchozích tří závodů,“ prozradil technický ředitel Buggyry Robin Dolejš. Výsledky testování zhodnotil univerzálním tvrzením, že „všechno dopadlo podle očekávání.“ O případném uvedení novinek do praxe se ovšem rozhodne až po pátečních volných trénincích na okruhu Červeného býka. „V současné době nemáme důvod k převratným změnám. Nogaro nám sice bodově nevyšlo podle představ, nicméně v měřených trénincích jsme jako jediní mohli rychlostně konkurovat MANu,“ uvedl David Vršecký. „Takže pokud se nestane něco hodně neočekávaného, pojedeme v Rakousku klasické nastavení i konfiguraci motoru. A protože Nürburgring se jede už za týden, budeme se změnám věnovat ve větší míře pravděpodobně až před Smolenskem. I když v truck racingu člověk nikdy neví.“
Hlavně body
Do Rakouska odjíždí tým s cílem navázat především na úvodní představení na okruzích v Misanu a Navarra.
„I po Nogaru držíme průměr 30 bodů na závod. Nevidím sebemenší důvod, proč bychom v této tradici neměli pokračovat i v dalších závodech,“ tvrdí David Vršecký. Dvojnásobný mistr Evropy by na Red Bull Ringu rád prolomil sérii Buggyry bez výhry, důležitější jsou ale body. „Rakousko bude o chladné hlavě a správně zvolené taktice. Všichni se budou chtít předvést, z přemíry snahy ovšem pramení chyby. Především těch „nevynucených“ se potřebujeme v co největší možné míře vyvarovat.“
Stav ME tahačů 2013 před závodem na Red Bull Ringu:
1. Jochen Hahn (Německo/MAN) 118
2. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 116
3. Markus Östreich (Švýcarsko/MAN) 101
4. David Vršecký (Česko/Buggyra) 91
5. Norbert Kiss (Maďarsko/MAN) 81
6. Adam Lacko (Česko/Renault) 71