Vrchovinu vyhrál Malyszczycki, dojem však zanechal Šimurda
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2013/04/320043_634179486598977_937347427_n.jpg)
Pořadatelé lednové Jänner Rally by mohli sněhové podmínky na první letošní soutěži v České republice závidět. To také mělo za následek velké odstoupení posádek před startem. Se všemi nástrahami trati se nejlépe popasoval polák Mariusz Malyszczycki s Mitsubishi Lancer Evo IX.
Ani na start první rychlostní zkoušky nedojel Jan Sýkora s Martinou Škardovou, které zradila elektronika na jejich Mitsubishi Lancer Evo IX R4. Ze zdravotních důvodů odstoupil také Jan Dohnal s Peugeotem 207 s2000 ke kterému se po druhé rychlostní zkoušce přidal i Josef Peták s Renaultem Clio R3. Na 2 RZ také havaroval Jaromír Tomaštík se Subaru Impreza WRC když nedobrzdil retardér a skončil v příkopě.
Vyhraná první rychlostní zkouška a třetí čas na druhé znamenal po první sekci absolutní vedení pro Mariusze Małyszczyckého s Lancerem Evo IX. Necelé 3 vteřinky ztrácel Miroslav Jakeš, kterému se v patách držel Robert Kořístka. Že nepůjde o výkon vozu, ale spíše o jezdecký um dokazovaly časy skvěle jedoucího Martina Vopatřila se Škodou Fabii R2 a především Petra Šimurdy se Škodou 130 LR.
Na čtvrtém měřeném testu ulil polák start a dostal 10 vteřin penalizaci. Velice rychle zajel Kořístka, kterému přechod ze dvojkolek vycházel na výbornou. Druhému Štajfovi nadělil bezmála 13 vteřin a dostal se do vedení s náskokem přes 20 vteřin. Jakeš se propadl na 3 místo. Rychlostní zkouška byla po havárii Martina Březíka zrušena. Na pátém měřeném úseku míchaly pořadím penalizace. Jakeš obdržel 20 sekund za pozdní příjezd do časové kontroly. Kořístka, který přijel ještě o dvě minuty později dostal 40 sekund. Do vedení se ták dostal Malyszczycki který zajel třetí čas. O první čas se shodně podělili Jakeš s Kořístkou. V šesté rychlostní zkoušce havaroval Martin Vlček s Peugeotem 206 Kit Car. Vlček byl nucen odstoupit ze čtvrtého místa ve třídě 6. Po druhé sekci byl tak rázem ve vedení Malyszczycki který si před posledními dvěma rychlostními zkouškami vezl náskok 15 vteřin na Kořístku a bezmála 18 na Jakeše. Stupně vítězů tak prozatím okupovaly produkční vozy. Čtvrtý Štajf zkoušel na své Impreze kit R4. Pátý Miroslav Plíhal s Octavii WRC bavil sebe i diváky svými průjezdy. Na šestém místě se usadil Lumír Firla s Mitsubishi Lancer Evo IX kterého stíhal Jaroslav Pešl s identickým vozem. Osmá příčka patřila Tomáši Kůrkovi s Lancerem R4. Velmi dobře se také drželi Vopatřil a Šimurda, kteří uzavírali top 10.
Miroslav Jakeš na posledních dvou rychlostních zkouškách zavelel k útoku. Obě zkoušky vyhrál ale ani tak to na Polského borce nestačilo. Stačilo to však na Kořístku pro kterého však třetí místo v absolutní pořadí při prvním startu se čtyřkolkou byl výsledek z říše snů. 30 sekundová penalizace odsunula Štajfa až na 6. místo. Čtvrtý tak dojel Plíhal. Pátý Firla odolal útokům Pešla. Šestý nakonec dojel Štajf následovaný Pešlem. Vítězem dne se však stal Petr Šimurda s historickou Škodou 130 LR, dojel 8. a za sebou nechal několik modernějších a silnějších vozů. Devátý dojel Adolf s Fabii s2000 který na předposledním testu porazil desátého Vopatřila s Fabii R2.
Konečné výsledky:
1. Malyszczycki M. – Rathe J. (Mitsubishi Lancer Evo IX)
2. Jakeš M. – Novák J. (Mitsubishi Lancer Evo IX) +12,2
3. Kořístka R. – Drozd M. (Mitsubishi Lancer Evi IX) +31,8
4. Plíhal M. – Stross Jiří (Škoda Octavia WRC) +1:30,4
5. Firla L. – Jůrka Z. (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:44,1
6. Štajf V. – Rajnoha F. (Subaru Impreza STi R4) +1:44,2
7. Pešl J. – Pešek R. (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:46,6
8. Šimurda P. – Dlouhy M. (Škoda 130LR) +3:25,4
9. Adolf R. – Gross P. (Škoda Fabia S2000) +3:33,3
10. Vopatřil M. – Kostka L. (Škoda Fabia R2) +3:38,9
9. Adolf / Gross Škoda Fabia S2000 +3:33.3
10. Vopatřil / Kostka Škoda Fabia R2 +3:38.9