Setkání předních týmů na Dakar Tour v Nizozemsku
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2013/04/loprais.jpg)
Se 102 závodníky v 54 vozidlech bylo v letošním ročníku Dakaru Nizozemsko druhou nejvíce zastoupenou zemí. Kategorie kamionů je tradičně mezi Nizozemci velmi oblíbená, a ani tento rok nebyl výjimkou. Přestože nedokázali Kamazu zabránit, aby obsadil medailové pozice, byl vítěz z roku 2012 Gerard de Rooy a jeho kolegové víc než nebezpečnými soupeři. O nic méně než pět nizozemských jezdců se dostalo do celkové TOP 10. Proto asi nikoho nepřekvapilo, že Eindhoven hostil setkání, na kterém byly představeny plány na další ročník. Mezi přítomnými nemohl chybět ani Aleš Loprais a Vladimir Chagin.
O kategorii nákladních aut se mluvilo snad nejvíce. Tým Ginaf oznámil, že Kees Koolen se příští leden objeví za volantem jednoho z vozidel, což z něj dělá prvního závodníka v historii, který se postupně zúčastní všech kategorií! I my jsme byli v centru pozornosti. Ale nám kromě pozdravů pro všechny poslal čerstvé informace z pracovních jednání a pohled do zákulisí:
Setkaly se tu všechny přední týmy v čele s hlavním technickým komisařem Fabienem Calvetem. Diskutovala se nejen trasa nového ročníku Dakaru, ale také technické detaily podoby nových kamiónů. Naše Queen 69“ hrála v diskuzích často hlavní roli. Tatra, která se v tuto chvíli rodí v našich domovských dílnách ve Frenštátě vzbudila velkou pozornost konkurence. Jedním z diskutovaných témat byl rovněž downsizing“ neboli snížení objemu motoru v budoucích letech.“
Od dalšího ročníku Dakaru 2014, který se v Eindhovenu ladil, se Ale přehoupl a vyjádřil k blížícímu se druhému nejvýznamnějšímu závodu sezóny:
Registrační proces nových účastníků pro Dakar 2014 startuje už 15. května, nicméně my se nyní soustředíme na Rallye Silk Way 2013, která startuje již začátkem července na Rudém náměstí v Moskvě. Hedvábná stezka bude mít tradičně velmi náročné etapy, jak sdělil v Holandsku Vladimír Chagin. Rychlostní zkoušky by měly být delší nežli 500 km a dokonce bychom se měli dočkat i jedné etapy dlouhé přes 600 km. Bude to opravdový nářez jak pro techniku, tak posádky v soutěžních kabinách.“ Zakončuje zprávy z přátelského i pracovního setkání Ale.
Motory již nabírají na otáčkách…všichni se už netrpělivě těšíme na další trénování, testování a hlavně závodění. Budeme Vás o všem s potěšením informovat. Přejeme krásné jaro a plno adrenalinové energie, ale i bezpečnou jízdu na všech Vašich cestách!