Na světové rekordy připraveni!
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2013/04/Buggyra_09.jpg)
Pondělním testováním na okruhu v Mostě ukončila Buggyra závěrečnou přípravu cílenou na překonání
tří světových rychlostně – vytrvalostních rekordů v jízdě závodním tahačem. V případě přijatelné
přízně počasí je úvodní pokus vedoucí ke zteči světových rychlostních maxim naplánován na okruhu
Dekra na sobotu 13. dubna, čas zahájení 11.30 hod.
Diplomatický triumf
Do Mostu dorazil David Vršecký s týmem, vědom si skutečnosti, že padla poslední administrativní překážka.
V pátek totiž do pražského sídla BIRS dorazilo potvrzení licence Mezinárodní automobilové federace FIA,
kterou svým podpisem stvrdil pan Jacques Berger. „Musím přiznat, že mi spadl balvan ze srdce. Všechno
bylo v chodu, neobdržení licence by se rovnalo zmaření úsilí řady lidí. Rád bych tímto poděkoval zejména
panu Luďkovi Kopeckému z Autoklubu České republiky,“ podotkl týmový manažer Jan Kalivoda, do jehož
sféry vlivu patřilo vyjednávání s představiteli FIA. Obdržení licence přirovnal k odstranění obalu ze zátky
láhve šampaňského, která je připravena ke konzumaci v rámci oslav světového rekordu. „Teď už je to na
počasí, Davidovi a Big Boy 2013.“
Strategie stanovena
David Vršecký jako muž, jehož oblíbenou činností je přijímání výzev nemá s hozenou rukavicí sebemenší
problém. Zejména po testování, které dopadlo podle jeho představ. „Zkoušeli jsme doslova extrémní
úpravu „dakarského“ motoru a dopadlo to dobře. Bude to na hraně životnosti, ale věřím v úspěch,“ dodal
dvojnásobný mistr Evropy. Spokojenost vyjádřil i technický ředitel Buggyry a vedle Davida zároveň
spolutvůrce speciálu Robin Dolejš. „Teď se pustíme do finálních změn v podobě výměny turba,
efektivnějšího chlazení pneumatik a nového software. Jinak se auto nebude až tak moc lišit od klasického
závodního speciálu.“ Vedle Davida se testování aktivně zúčastnil i Michal Matějovský, o jehož letošním
účinkování v barvách Buggyry se jedná. Z Mostu odjížděl s notně vylepšeným osobním rekordem. „Michal je
rychlý, až se naučí lépe pracovat s brzdami, bude ještě rychlejší. Všechno chce svůj čas,“ komentoval
Matějovského výkon David Vršecký.
Roudnický trucker, který má na svém kontě již dva světové rychlostní rekordy na letmý (Dubaj, 2004) a
pevný (Panenský Týnec, 2008) kilometr má jasno ohledně strategie. Tato je založena na rychlém průjezdu
zatáčkami na úkor volnější jízdy na rovných úsecích. Cílem zvolené strategie je maximální úspora
pneumatik. Jak se David nechal slyšet, ideální varianta spočívá v překonání světových rekordů na 100 km,
100 mil a v hodinovce během šedesáti minut, poté se může jet domů a začít s oslavami. „Nerad bych
opakoval situaci z Lausitzringu 2010, kdy jsem v důsledku explozí pneumatik začínal několikrát znova. Když
jede člověk potřetí, je to docela o nervech, vnímá každou vibraci,“ konstatuje David. „Každopádně chceme
zvládnout všechny tři světové rekordy. Navíc Robin mě bude chtít s ohledem na zisk dat udržet na okruhu
co nejdéle.“ Závodní inženýr Buggyry tento předpoklad potvrzuje. „Pokud je mi známo, světlo bude do
sedmi hodin. Neměl bych nic proti tomu, kdyby David zvládl během hodinky všechny rekordy a pak bychom
zkoušeli až do tmy co všechno motor unese. Obávám se ovšem, že v tomto ohledu budu přehlasován.“
Víra v oslavy
Středu a čtvrtek stráví David v roudnickém Buggyra Technology Centru prací na vývoji vozu pro evropský
šampionát. Na konec dubna je totiž naplánováno další testování. V pátek tým vyrazí směr okruh Dekra, na
pozdní odpoledne je v plánu absolvování několika kol. „Nazval bych to klidem před bouří, nikoli ovšem před
bouřkou. Chci se ale jenom projet a seznámit s okruhem, než vlezu do kabiny, vymažu si předem z hlavy
myšlenky na změny. Věřím, že jsme připraveni a pokud nás nezradí pneumatiky, budeme slavit,“ doufá
David na závěr.