Rozhovor s Martinem Hudcem
1. Martine, máš za sebou první start v Mistrovství světa a to na Švédské Rally, jak soutěž probíhala a jak si spokojený s výsledkem?
Celá soutěž byl jeden neskutečný sněhový zážitek s pořádnou porcí kilometrů každý den.. Samotné tréninky byly super zábava na hrotových pneumatikách a pokaždé když jsme natrénovali nějakou zkoušku a mysleli si že je nejhezčí, tak přišla další, která nás opět uchvátila svou pestrostí a krásou. Naším přáním bylo dojet do cíle a to jsme splnili, k tomu bylo i několik pěkných časů a to je pro nás dobré znamení do budoucna. Bohužel jsme měli technický výpadek díky němuž jsme nabrali velkou ztrátu, ale postupem času to beru jako draze zaplacenou zkušenost a snažím se si z toho vzít jen ponaučení pro příště.
2. Co říkáš na konkurenci ve WRC-2? Nevadí ti že proti vám jedou vozy třídy 2, které mají proti produkčním vozům navrch?
Myslím si, že vytvořením šampionátu WRC2 dostalo mistrovství světa nový náboj pro posádky mimo vozy nejvyšší specifikace, pozitivní je, že se šampionát nesoustředí jen na vybrané závody, ale závodník si může zvolit sám, které podniky navštíví a z těch se mu počítají body. My jsme se rozhodli, že se nebudeme soustředit na bodování v celkovém hodnocení WRC2, ale že se zaměříme hlavně na třídu Production Cup, kde chce postupně obsazovat lepší místa a přichystat si dobré zázemí pro nastávající sezony, kde už by jsme chtěli být plnohodnotným soupeřem pro boje o pódium v produkčních autech.
3. Vraťme se ještě k loňské sezoně, jak ji s odstupem času hodnotíš a kterého výsledku si ceníš nejvíc?
Loňská sezóna byla velice náročná a dlouhá. Moc mě mrzí náš výpadek v Krkonoších z velice pěkné pozice a i Pačejov, kde jsme přišli na konci závodu o první místo a dalo by se říct i o šanci vybojovat titul ve třídě 3. Jinak tuto sezónu hodnotím velice pěkně, konečně jsem ukázal, že se mnou soupeři musí počítat. Na konci sezóny to potvrdilo i první pódium ve třídě v rámci velkého mistráku v Příbrami. Moc se mi líbil výsledek z Kostelce, Českého Krumlova, Příbrami, ale i z jiných závodů. jeli jsme toho za ten rok strašně moc:) Čeho si cením ale hodně cením, je že mě oslovil Semerad Rally team a nabídl mi angažmá u nich v teamu, to je pro mě jedno z největších ocenění.
4. Zkus nám trochu přiblížit jak to chodí při shánění sponzorů a kolik procent (zhruba) oslovených ti na spolupráci kývne?
To je strašně složité a individuální, ale můžu říct, že většinou je to o známostech a přátelství.
5. Máš ještě někdy čas hrát RBR a sleduješ někdy dění v RBR MH RACINGu? 😀
Po více než roce jsem nedávno začal opět jezdit RBR-ko. Začali mě dost bavit šotoliny, které jsem předtím nejezdil. Asfaltové závody mi přišli dost nereálné a myslím že jsem potom díky nim byl víc opatrný a pomalejší při opravdových závodech a to byl jeden z důvodů proč jsem se této zábavě přestal věnovat a druhý byl nedostatek času. RBR MH Racing team sleduji hlavně díky sociální síti, kde jsem členem skupiny, ale jinak o nových zahraničních pluginech prakticky nic nevím. Já jsem v té technice už dost dinosaurus, tak jsem rád, že mi aspoň něco běží:)))
6. Můžes nám prozradit tvoje plány na letošní sezonu v Mistrovství světa?
Moje plány jsou dost otevřené. V každém případě chci odjet co nejvíce závodů v rámci mistrovství světa a účast v ČR bude spíš náhodná, ale zatím nic neplánuji. Jediné co vím určitě, že se zúčastním nějaký akcí Silvera Mikuláštíka v rámci jeho šampionátu a to hlavně díky tomu, že Silverovi nedokážu říct ne a je tam vždy skvělá zábava. Hlavně letos slibuje šotolinu a to je to čemu se chci v budoucnu věnovat.
7. Fanoušci si mohli všimnout že se jako předjezdec zúčastníš PEWAG RALLY ORLICKÉ HORY, můžeš o tomto startu prozradit něco víc a bude to tvůj letošní jediný start v Česku nebo tě uvidíme ještě někde?
Zatím je to jediný start, který mám v plánu zde v ČR. celé to mají na svědomí organizátoři této soutěže, především ředitel Jirka Procházka se kterým jsem v kontaktu už delší dobu. Prvně to začalo nějakou autogramiádou, pak kontrolou trati a ve finále halvní sponzor závodu společnost PEWAG měla zájem, abych jel předjezdce v jejich barvách. Díky této kombinaci mě diváci PEWAG Rally Orlické Hory uvidí v ostrém Mitsubishi EVO IX se kterým se budu snažit předvést pouze divácky zajímavý styl plný smyků, žádné závody na čas, a přitom případně poskytnout pořadatelům nějaké zkušenosti ohledně organizace nebo zabezpečení soutěže.
Díky za rozhovor a přeji ti spoustu úspěchů nejen v Rally 🙂
Děkuji za rozhovor a zdravím všechny fanoušky motorsportu a pamatujte:“Lepší dvakrát po plynu, jak jednou po brzdě!“
autor: Marek Ondra pro RBR MH RACING team