Rally Islas Canarias – info před startem
Třetí závod Mistrovství Evropy v Rally hostí Kanárské Ostrovy. Legendární Rally Islas Canarias se letos pojedu už po 37. Do startu zbývá už jen několik málo hodin a tak je na čase si tuto soutěž společně představit.
Na posádky čeká bezmála 250 kilometrů rychlostních zkoušek rozdělených do 14 RZ a dvou etap. Nádherný široký asfalt s obrovským gripem favorizuje na přední umístění poláka Roberta Kubicu který usedne za volant továrního Citroenu DS3 RRC. Ex pilot Formule 1 po své havárii v roce 2011 kdy skoro přišel o ruku rozhodl na plno věnovat právě rally. Speciálně upravená ,,deestrojka“ která oproti standardnímu vozu umožňuje Robertovi mechanické řazení pod volantem dostala požehnání od FIA a nic nebrání startu. Do auta s ním usedne velezkušený Maciej Baran, bývalý navigátor Michala Solowowa.
Bezpochyby nemůžeme zapomínat také na tovarní team Škoda Motorsport který na Kanárech nenašel přemožitele už 3 roky. Jan Kopecký a Pavel Dresler povezou na své Škodě Fabii s2000 startovní číslo 1 a není divu, když zde dokázal už dvakrát zvítězit.
Bojovat o podiové umístění bude chtít také Craig Breen který si v Lotyšsku dojel pro body za druhé místo a nebude chtít dát nic zadarmo. Zapomínat nesmíme také na Brazilce Daniela Oliveiru s Fordem Fiesta RRC který je známy ze startů v MS. Předvést se na domácí půdě v tom nejlepší světle bude chtít také Luis Monzon s Mini RRC. Velice dobrý výkon je očekáván od rakouského matadora Andrease Aignera který jako Oliveira vsází na auto od Stohl Racingu ale jak je už zvykem načiním se stane Subaru Impreza R4. Výkonostně Impreza nebude stačit na vozy s2000 a RRC ale i tak mužeme čekat pěkný sport. Mezi další zajímavé posádky, které však nejsou očekávány na příčky nejvyšší, patří například Maďar Janos Puskadi se Škodou Fabií S2000, nebo se stejným vozem naši Antonín Tlusťák a Lukáš Vyoral. Zajímavě by se určitě mohl umístit také Ukrajinec Oleksii Tamrazov s Fordem Fiesta RRC. Tovární team Renault budou reprezentovat Francouzi Germain Bonnefis s Olivierem Fournierem a Robert Consani se svým navigátorem Thibautem Gorczycou. Zapomínat nemůžeme také na dvojkolky, které bude chtít vyhrát bezesporu Joan Vinyes se Suzuki Swift S1600. Se stejným vozem se na start postaví Gorka Antixustegi a s Citroenem DS3 R3T Enrique Garcia.
Zapomenou také nesmím na Španělský mistrák, kde startuje také velmi zajímavý výkvět posádek. Dva domácí jezdci, Miguel Fuster a bývalý mistr SWRC Xevi Pons, se mezi sebou poperou o španělské prvenství, ale zároveň se budou se svými speciály Porsche 997 GT3 snažit vtěsnat co nejvýše mezi účastníky ERC. Do třetice je doplní s Porsche 997 GT3 Enrique Cruz. Se starším speciálem Ford Focus WRC se představí Fernando Capdevilla. Diváky u trati budou určitě bavit i posádky s produkčními Mitsubishi Lancer desáté evoluce, kterých je na startovní listině požehnaně, nebo i exotické speciály, které nejsou často k vidění jako třeba Toyota Yaris TS Sport, Volkswagen Polo GTi N3 i krásný Ford Escort RS 1600 a BMW M3.
Opravdu velmi široký a nádherný asfalt, na který v česku nenarazíte. Rychlostní průměry se skoro vůbec nedostanou pod 100 km/h a tak je jasné že se pojede na plno už od samého začátku. Nádherné rychlé protahováky, vracáky a horkokrevní španělští diváci zaručují nezapomenutelný zážitek. Diváckou kulisu by španělům záviděli kde jací pořadatelé. Národním sportem místních fanoušku je dotyk auta při závodě a tak diváci stojí všude, kde se dá ne-li přímo na cestě.
Dnešní dopolední Shakedown ovládl Robert Kubica o 6 desetin sekundy před Janem Kopeckým. Třetí čas si připsal Monzo a čtvrtý dokončil Craig Breen kterého potkaly problémy hned v úvodu, když se mu za jízdy otevřela kapota.
Dlouho jsem přemýšlel, jak celá soutěž dopadne. Upřímně věřím Honzovi Kopeckému, který podle mě prokáže své zkušenosti a dojede si pro další vavřín. Na druhé místo typuju Roberta Kubicu, kterému by místní ,,okruhové“ zkoušky měli vyhovovat. Na třetím místě bych rád viděl Craiga Breena který na asfaltu umí hodně dobře. Vysoko také typuju místní borce s vozy Porsche. A jak to vidíte vy?
Mě osobně nejvíce bude zajímat porovnání dvou litrových atmosférických vozů s2000 s přeplňovanými 1,6 T
Zítřejší první rychlostní zkouška startuje 8:48 našeho času. Grip Tv vám přinese kompletní informace. V průběhu I. i II. etapy Vám budeme přinášet čerstvé info z rychlostních zkoušek a denní souhrny.