Michal Indi Dokoupil a jeho nezlomná síla jít kupředu…
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2013/02/indi-a-jana-4505.jpg)
Při focení kalendáře jsme zajeli do Nové Paky, kde je momentálně vystaven krásný stroj Michala Dokoupila. Přávě jeho mašina s naší krásnou Grip Girl měsíce května Janou Vitouškovou bude již zanedlouho zdobit vaše pracovny, garáže a pokojíčky! Při té příležitosti můžeme shrnout i jeho sezónu.
Nová sezona se nám kvapem blíží, tudíž si zrekapitulujeme průběh té minulé u Michala „Indi“ Dokoupila. V roce 2012 měl Indi jak světlé, ale bohužel i ty temnější chvilky. Jak všichni víme, „našeho“ jezdce ale jen tak něco nezlomí, jde si tvrdě za svým cílem.
Sezona 2012
Bohužel na začátku sezony se Indi Racing Team musel rozloučit s bikem Honda CBR-RR a to díky jeho stáří 7 let což je na zavodní motocykl už více než dost. Nejde o technické potíže, jako spíše o ty „papírové“. Na Isle Of Man TT nesmějí motorky nad stáří 5-ti let, tudíž nastal menší problém. Naštěstí na základě ztráty RR vyšel Indiho teamu vstříc jejich dlouhodobý sponzor a partner týmu, firma Motopoint, která připravila nový stroj Yamaha R6 model 2010. Shodou náhod, jedna z mých nejoblíbenějších motorek, ale to je jiný příběh.
Na začátku dubna, „po dlouhé zimní pauze“, konečně začíná Indiho příprava na novou sezonu. Vyrazilo se na Slovakiaring, kde na tým nečekalo zrovna přívětivé počasí. Déšť vše zkazil, a tak netrvalo dlouho a muselo se vyrazit zpátky domů. V polovině tohoto měsíce Indi zajel na trať do Mostu. Bylo sice chladné, ale za to krásné, slunečné počasí. Cílem testování, bylo hlavně nastavit nový podvozek K-Tech, a to se podařilo. Na výstavě Motosalon 2012, tým čekalo jedno úžasné překvapení a tím byl motocykl Kawasaki ER6 do třídy SuperTwin od firmy Novaks.
Na konci dubna vyrazil Indi na svůj první závod v sezoně a to do Irska, na trať Cookstown. Cestovalo se z Německa trajektem až do Anglie, kde se dalo odpočívat. Indiho jízda přišla na řadu až večer, v kvalifikaci se umístil na 16.místě a byl zařazen do závodu A. Druhý den Indi startoval z třetí lajny. Závod se jel na 6 kol a ze začátku si vedl velmi dobře. Každé kolo se jak gepard honící svou kořist posouval a zlepšoval si pozici . V pátém kole už byl na 7. příčce, ale bohužel se závod zastavil kvůli nehodě Davida Morgana. Výsledky byly vybrány ze 4. kola, kdy byl náš jezdec na 9.místě, ale i tak se umístil v top-10 a to je myslím krásné.
Po tomto závodu Michala čekal závod v Hořicích a to 300 zatáček Gustava Havla. Po tréninku si zajistil 7. místo na startu v třídě 125ccm s Cagivou Mito a 4. místo ve třídě 600ccm s Yamahou R6. První závod se jel s Cagivou. Start se Indimu podařil, ale co čert nechtěl ve čtvrtém kole na Cavě vypadla přední brzdová destička, a tak musel rychle zareagovat a složil pomocí zadní brzdy motorku na bok. Pád se neobešel bez naraženin, není to ale nic co by ho rozhodilo a tak náš „Indián“ nasedl na R6. Jako obvykle se mu start podařil a mířil si to rovnou do čela. Při souboji s Kamilem Holanem o třetí příčku bohužel udělal chybu a skončil na 4. místě.
Máme tu konec května a konečně se jede na jeden z nejnebezpečnějších, ale také nejúžasnějších závodů TT Isle of Man. „Ráj“ pro všechny motorkáře. Když Indi Racing Team dorazil na místo, čekal je necelý týden tréninku, kdy i přes některé neduhy počasí vyladili mašiny pro závod.
Race I Supersport – Michal startoval ze 40. pozice za Johnem Burrowsem. Po průjezdu prvního kola s pevným startem se ukázal čas 19:26 a tak se Indi dostal do první třicítky. Po 4 kole když už měl na dosah bronzovou příčku, bike přestal poslouchat a v horách maršál mával černou vlajkou s číslem 42, která byla přidělena přávě Indimu. Tím pro něj první závod skončil, hold je to stroj a ten není nesmrtelný. Team musel vyřešit problém kde sehnat náhradní motocykl. Jako záchrana pro ně byl šéf Irského týmu Crossan motorcycles Adrian Crossan, kterému chyběl jezdec na litra Aprilii RSV.
Race II – závod byl posunut pro špatné počasí, startovalo se až okolo 18 hodiny. Indi sice na Aprilii v živote neseděl, ale i tak se v prvním kole držel do 20.místa . Náhle se však začal pomalu propadávat. Když zajel do PitStopu tak říkal, že vůbec nic nevidí, že má mlhu v helmě a musí si za jízdy hledí otvírat a přidržovat. Navíc se nepovedl PitStop a tak se Indi propadl o hodně míst. I když se nikdy nevzdává a je to úžasný jezdec, v zamlženém hledí se to špatně dohánělo.
Závěr na TT – na konec Isle Of Man se měly jet závody Lightweight a Senior TT. Senior TT byl přesunut a nakonec zrušen kvůli nepřízni počasí. Jel se tedy jenom Lightweight na 3 kola. Trať byla na místech mokrá což by Indimu vyhovovalo, jeho bike byl rychlý v zatáčkách, ale na cílové rovince, se díky menšímu výkonu velmi ztrácel. Isle of Man tak zakončil na 31. místě a přestože ho potkalo mnoho nesnází, dal do toho vše a za to na něho musíme být hrdí.
Indi se při cestě domů určitě nestihl ani vybalit a čekal ho odlet na závod Mid Antrim do Irska. Na začátek musím říct, že mu pro tento závod byly propůjčeny 3 mašiny z týmu Crossan, a to Yamaha R6, SuperTwina SV 650 a Suzuki GSXR 750. První tréninky dopadly tak, že z důvodu nepřízně počasí si všechny třídy odjely 5 kol za maršálem. Celkem se jelo 10 závodů a Indi byl přihlášen do Supersportů, Open a Grand Final.
První závod Michal startoval z 8.místa. Po startu si udržoval osmou pozici a v průběhu závodu si stále vylepšoval svůj čas na jedno kolo. Ke konci závodu tomu Indi pořádně naložil a dostal se až na skvostné 6. místo. Bush Open, neboli závod superbiků, startoval na Suzuki. Celý závod Indi bojoval ve skupině s Jamie Hamiltonem a Trevorem Fergusonem o sedmé místo a prali se o něj doslova jako vlci. Cílem Michal projel osmý, ale rozestupy mezi sebou byly minimální. V závodě Grand Final jel na Yamaze R6 a dojel si pro 8.místo. V celkovém pořadí šampionátu třídy superbike si vysloužil průběžné 12.misto.
Indi v „krunýři“– na začátku srpna Indiho čekal závod Ulster GP v severním Irsku. Bohužel se mu stal osudným hned první trénink. V prvním kole, Michal najel na olejovou skvrnu, následoval defekt, díky kterému letěl na přední kolo. Při nehodě upadl na záda, v rychlosti cca 150km/h a poranil si 3 obratle. Naštěstí se nehoda obešla bez operace a tak byl propuštěn z nemocnice s tím, že musí nosit 3 měsíce ochranný krunýř. Musím uznat, je to opravdu velmi tvrdý chlapík.
Těrlicko 2012 – Tento závod se konal pouze pár dní po Michalově nehodě, který i přesto dorazil, sice jen jako divák. Z toho vidíme jaká obrovská síla v něm dřímá. Byl dle mého také velkou psychickou podporou pro Veroniku Hankocyovou, neboť dojela na slibném 7. místě mezi Twiny. Na závěr sezony se konal závod v Kyjově, kde nemohl Michal samozřejmě chybět. Přijel sem nejen jako divák, ale také jako předávající cen. Nejvíce se samozřejmě věnoval svým kamarádům a fanouškům.
Veronika Hankocyová skončila ve třídě 125ccm na 20.místě a ve třídě SuperTwin si dojela pro 7.příčku.
Už se těším na sezonu 2013 a pevně věřím, že jim Indián ukáže co v něm všechno je a že to bude povedená sezona.
autor článku: Václav Šlez
foto by Filip Fabián
modelka: Jana Vitoušková
styling: Dagmar Scharferová
[nggallery id=329]