Rychlejší a levnější alternativy za Bugatti Veyron
Není lepší pocit v autě než ten, když sedíte v autě a víte, že nic rychlejšího vás na silnici nemůže potkat. Ten pocit je naprosto famózní a já si tak říkám, jak toho sakra docílit. Tak tedy možnou a jasnou variantou je Bugatti Veyron, auto které je nejrychlejší na světě, ale na údržbu je drahé jak osobní letiště v New Yorku. Navíc to není ani tolik auto, jako všechna geometrická pravítka v jednom. Bugatti je neuvěřitelné přesné, silné a rychlé auto. Bylo těžké do doby než přišel Veyron, něco takového vyrobit. Jenže jak to je se vším novým. Někdo vyrobí něco nového, ostatní to okopírují a upraví podle sebe. Nebo to ještě vylepší. Ale ten prvotní nápad je důležitý. Všimněte si, jak se po Veyronu roztrhl pytel s jinými auty, které mají také výkon 1000 a více koní. Jenže výkon není vše, takové auto se musí perfektně postavit, jinak je neříditelné nebo nejede tolik, kolik od výkonu čekáte. Ale na druhou stranu Veyron je ve světě aut jako Iphone ve světě mobilů. On je prostě jiný, jedinečný a hodně ostatních se mu chce podobat. Takže aby se dostaly do popředí, Veyronova konkurence je většinou o dost levnější než on sám. Fiasko nebo obchod století ? Mrkneme na to.
Adept č.1 – BMW M6 Hurricane G-Power
BMW je auto, které milují lidé po celém světě. Takže dřív nebo později by se to stejně stalo. Natuningované BMW od firmy G-Power zesměšňuje veškeré výkonnostní verze od M v celé historii. Není tuning jako tuning. Musíte tomu rozumět, jinak vaše auto vypadá jako jezdící mrazák na kreku. Tohle ovšem není případ firmy G-Power. Tato firma má za sebou celou řadu úspěchů, ovšem tohle je mistrovské dílo. Dva kompresory, které sedí na desetiválci dávají rovných 800 koní a maximální rychlost téměř 380 km/h. Tohle je oficiálně nejrychlejší BMW na světě. Ovšem buďte s plynem velmi opatrní, auto protáčí kola až na pětku. Zadní náhon tomu taky moc nepomáhá, ale je to krásné a čisté šílenství. Hlavně vypadá naprosto obyčejně, jako normální M6. Ale stačí aby nastartoval, v odlesku slunce se objevil nápis G-Power a je to každému jasné.
Něco navíc: Má 4 místa k sezení a kufr.
Cena: zhruba 6 100 000 Kč.
Adept č. 2 – Cadillac CTS-VR1200 Twin Turbo Coupe Hennessey
Tohle je o něco ostřejší masakr. Samotný motor v CTS-VR1200 má asi 730 koní. Což je jen o 70 koní méně, než má předchozí BMW G-Power. Jenže tam kde ostatní končí, tak Hennessey začíná. Přidal ještě dvě turba, celý motor kompletně překopal a získal tak výkon přes 1200 koní u auta s čtyřmi sedačkami. CTS-VR1200 by měl být tak výkonný, že se Hennessey nebojí vyhlásit válku samotnému Bugattimu. Američané poslali zprávu, že pokud je Bugatti pustí na svojí supertajnou dráhu, kde Veyron vytvořil veškeré rekordy, tak tam CTS-VR1200 Bugatti úplně zesměšní. No Bugatti jim samozřejmě řekl ne. Takže Hennessey začal makat na tom, kde by vytáhnul z auta maximálku. Zatím se podařilo vytáhnout „pouhých“390 km/h. Jenže Hennessey pořád na svém autě pracuje a k tomu, aby CTS-VR1200 byl opravdu tak rychlý, potřebuje, aby ho Bugatti pustilo na svoji dráhu. Ale upřímně by se mi to líbilo. Auto, které vypadá jako nakopnutá slepice uhání přes 400 km/h. To je fantazie !
Něco navíc: Má 4 místa k sezení, kufr a bude jich pouze 12 kusů. Dá se objednat i jako pětidveřák.
Cena: Zhruba 10 000 000 Kč.
Adept č. 3 – Hennessey Venom GT
Ještě chvíli u Hennesseyho zůstaneme. Není sice o tolik levnější jako Veyron, ale pořád to je o dost méně. Ale je rychlejší než Veyron. Rychlejší o dost ! Osmiválec s dvojitým turbem má maximálku 444 km/h ! Osobně nevím jestli je nejrychlejší na světě nebo ne. Pokud vím, tak se tuning moc neuznával, ale poslední dobou, kdy nadšení z Veyronu opadlo, tak tuning těhle bestií začal být důležitý a najednou je i natuningované auto oficiálně tím nejrychlejším na světě, tedy aspoň dočasně byl. Navíc v autě nejsou zbytečnosti. Lotus Exige, ze kterého Venom GT vychází je tím nejjednoduším autem. Uvnitř máte tachometr, volant, klasikou řadící páku s klasickými šesti stupni. Je neuvěřitelné, že něco takového má obyčejnou páku. Čekáte robotizovaný automat. Navíc i když má jenom náhon na zadek, tak přessprintuje Veyron. A docela i vypadá pěkně. Venom GT je úžasný. Je to stará škola v novém tisíciletí.
Něco navíc: Pokud se bojíte, že vás výkon přes 1200 koní zabije, můžete si auto sami „zeslabit“ na 800 koní. Ideální pro jízdu ve městě.
Cena: Zhruba 20 000 000 Kč.
Adept č. 4 – Koenigsegg CCX
Christian von Koenigsegg se narodil proto, aby tvořil dokonalá auta. On nevytváří naschvál nejrychlejší auta. On tvoří dobrá auta a jejich vysoká rychlost je pouze vedlejším efektem. I když dosti důležitým. Řeč je o všech automobilech téhle značky, ale model CCX není posledním. Vybral jsem ho, protože je levnější než Bugatti. Současné Koenigseggy levnější nejsou. A když, tak ne o moc. Koenigsegg je jediná značka, které se Bugatti opravdu bojí. Ne jednou mu natrhla zadek a roky ho trápí. Je to skvělé auto. Navíc je o dost jednoduší než Veyron. Má osmiválec sice „jen“ o výkonu 806 koní, ale jeho aerodynamika mu pomáhá získat rychlost až 390 km/h. Koenigsegg vymyslel downsizing a také ho využívá na každém kroku. Navíc neřídíte alternativu za Veyron. Řídíte něco, co má vlastní svět a necpe se do cizího světa. Necpe se k Veyronovi, to Bugatti má z něho strach. Koenigsegg CCX je legendární auto a vy byste ho měli mít.
Něco navíc: Má svůj jedinečný design, filozofii a u všech Koenigseggů lze odepnout a sundat střechu.
Cena: Něco málo přes 12 000 000 Kč
A nebo…
Pokud vás nezaujalo žádné z výše uvedených aut a štve vás, že nechcete třeba BMW, ale Ferrari, tak to se dá taky zařídit. Kupte si Ferrari. Třeba můj oblíbený model F430. Nechte si ho upravit od firmy Underground Racing na 1350 koní. Cena ? Lehce přes 4 000 000 včetně auta 😉 Maximálku teda nikdo nezná, ale můžete být první, kdo to zjistí.
Nejrychlejšího stejně nekoupíte !
Oficiálně nejrychlejším autem na světě je Ford GT z dílen Performance Power Racing. Tenhle Ford dokázal nemožné. Vytáhnul ze svého osmiválce, přeplňovaného turby ohromných 453 km/h. Navíc má technickou, což je naprosto šílené. Teprve teď si uvědomíte, jak vlastně je Veyron zaostalý a pomalý. 1700 koní naprosté rychlosti. Bohužel zatím není na prodej a ani jeho cena není známa. Určitě to ovšem nebude víc než za Bugatti Veyron.
Dráždi hada bosou nohou. Veyron se vrací jako Bugatti Super Veyron s maximální rychlostí 460 km/h. Boj začal !
Váš Petr „Grip Stig“ Horáček