Porsche Cayman 2013
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2012/12/464661_10151281044647668_182905484_o.jpg)
Tohle auto podle mne nemělo moc velký význam. Víte 911 je symbol aut a legendární zkopnutá střecha dolů napovídá, že to auto bude opravdu úžasné. Jenže co když není ? Co když někdo přijde, zkopíruje ty nejlepší křivky z 911 a bude to prodávat jako model Cayman s poněkud ne dvakrát silným motorem ? Já bych si to auto nekoupil. Vždy mi přišlo, že kdo nemá na 911, tak si koupí Cayman nebo téměř shodný Boxter, jenž je kabrioletem. Porsche to zkoušelo s různými verzemi těchto Boxterů a Caymanů, aby alespoň trochu udělali Cayman originální. No každopádně je tu nový Cayman, který se konečně dokáže osamostatnit od levné verze 911 ? Mrkněme na to.
V první řadě chci řít, že vypadá opravdu dobře. Na některých snímcích mi přijde lepší než nová 911. Starý Cayman měl divná zadní světla. Připomínala mi špeky tlustý holky, jak ji lezou ven z džín. Docela sranda, ale u Porsche ohavnost. Ta nová světla vypadají velice dobře. Dovoluji si označit nový Cayman za velmi cool auto. Má dokonce vzadu vyjížděcí křidýlko. Možná vám to přijde jako zbytečnost, ale nezapomínejte, že kvůli absenci podobného křídla Audi TT ráda létala nad dálnicemi. Zepředu vypadá opravdu fajn a je tam vidět i menší odkaz na 911. Takže nejmenší Porsche to designově vyhrává na celé čáře. Je opravdu pěkné.
Další věc je motor a vše kolem něj. Základní Cayman má plochý šestiválec o obsahu 2,7 litrů. Výkon motoru je 275 koní. Tato specifikace zaručí maximální rychlost 266 km/h a sprint na stovku za 5,7 vteřiny, pokud použijete manuální převodovku. Pokud máte raději pádla, tak musíte oželit o dva kilometry v hodině menší maximální rychlost, za to budete o jednu desetinu rychlejší ve sprintu na stovku. Takže volba závisí na Vás. Berte to, co máte rádi, ve finále to bude stejné. Poršák s tímhle vybavením dokáže jezdit podle papírových údajů pod 9 litrů. Celé auto je navíc lehčí o 30 kilo, takže autíčko bude pěkně svižné.
Jenže teď si popíšeme auto, které vlastně opravdu chcete a tím vozem je Cayman S. Ostřejší a rychlejší sporťák. Ten má šestiválcový motor o obsahu 3,4 litrů. 325 koní je zárukou ještě větší zábavy a pokud zvolíte pádla, tak na stovce budete za 4,9 vteřiny. Maximální rychlost cílem bude 283 km/h a s pádlovou převodovkou 281 km/h a to už zní skoro jako 300 km/h, takže fajn.
Pokud budete chtít spoustu blbostí, které nepotřebujete a přesto za ně chcete utratit peníze, tak nově u Caymanu můžete mít bezklíčové zamykání a startování nebo tempomat a lepší audiosystém. Caymana byste v Čechách měli dostat zhruba v březnu příštího roku. Jinak základní model bude stát asi 1 300 000 Kč. Cayman S by měl začínat na 1 640 000 Kč. Na začátku jsem říkal, že minulá generace pro mne zůstala nepochopená. Ale tato generace Caymanu vypadá skvěle. Tak uvidíme, jak hlavní rival Lotusů a Audi TT obstojí. Já myslím, že velmi slušně.
Váš Petr ,,Grip Stig“ Horáček