Jaký byl rok pro BMW v DTM? Zlatý!
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2012/10/bmw-wins-dtm-2012-09-631x368.jpg)
Perfektní comeback
BMW se do DTM vrátilo po 20 letech a byl to návrat jako hrom! Bavorská automobilka překvapila všechny, včetně sebe samotné, a po posledním závodě na Hockenheimringu opanovala hodnocení jezdců, týmů i značek! Pojďme si připomenout nejdůležitější body tohoto velkolepého návratu.
15. října 2010
Během posledního podniku DTM na Hockenheimu BMW Motorsport oficiálně oznámil svůj návrat do DTM v sezóně 2012.
4. července 2011
Roll out nového vozu na testovací trati BMW v Aschheimu. Augusto Farfus byl tím, kdo seděl za volantem ve chvíli, kdy BMW M3 DTM poprvé vyjelo z garáže.
6. – 7. července 2011
První test BMW M3 DTM na Oscherslebenu.
15. července 2011
BMW M3 DTM Concept Car je oficiálně prezentováno v rámci DTM Show v Mnichově. Auto bylo porvé odhaleno veřejnosti v BMW Welt.
12. – 13. září 2011
BMW M3 DTM se poprvé na trati potkává se svými soupeři při společném testu na Lausitzringu.
23. října 2011
BMW M3 DTM v barvách BMW M Performance Parts se poprvé objevuje na závodní trati při demonstračních kolech během závěrečného podniku DTM 2011 na Hockenheimu.
13. ledna 2012
Všech šest vozů zná své piloty. Dirk Werner byl potvrzen jako poslední z nich, již dříve byli oznámeni Andy Priaulx, Augusto Farfus, Bruno Spengler, Martin Tomczyk a Joey Hand.
1. března 2012
BMW Motorsport odevzdal DMSB (Deutscher Motor Sport Bund) dokumentaci pro homologaci BMW M3 DTM. Od té chvíle je zakázáno dělat další úpravy na klíčových částech vozu.
22. dubna 2012
Klid před bouří: Napjatí fanoušci mohou vidět BMW M3 DTM při oficiální prezentaci série ve Wiesbadenu.
29. dubna 2012
Po téměř 20 letech stojí BMW M3 DTM na startu závodu DTM. A byl to úspěšný návrat, Andy Priaulx skončil šestý. Start nové epochy DTM sledovalo přímo na okruhu 142 000 diváků.
6. května 2012
BMW M3 DTM v barvách BMW Bank a Bruno Spengler, který startoval z pole position, získali na Lausitzringu 50. vítězství BMW v DTM. BMW je nejvýš na stupních vítězů hned ve druhém závodě po svém návratu. Farfus skončil třetí.
20. května 2012
Další dobrý výsledek na Brands Hatch. Po 97 kolech proťal Bruno Spengler cílovou pásku jako druhý, Martin Tomczyk s BMW M3 DTM zajel poprvé od návratu značky nejrychlejší kolo závodu časem 42,138 s.
14. – 15. července 2012
DTM navštívilo mnichovský Olympijský stadion a fanoušci tak mohli vidět BMW M3 DTM v akci jen pár kroků od jeho rodiště.
19. srpna 2012
Bruno Spengler na Nürburgringu vybojoval v úmorném horku druhé vítězství pro BMW. Po startu z pole position v závodě zvítězil s pohodlným náskokem a zajel i nejrychlejší kolo závodu časem 1:25,185. Martin Tomczyk skončil třetí a podtrhl tak skvělý výsledek jako dárek ke 40. výročí založení divize BMW M.
16. září 2012
Třetí pole postion a vítězství číslo 3 pro Bruna Spenglera a tým Schnitzer. Kanaďan na Oscherslebenu vystoupil na nejvyšší příčku stupňů vítězů po těsném duelu s Garym Paffettem (Mercedes). Dirk Werner čtvrtým místem získal své dosud nejlepší umístění v DTM, Augusto Farfus byl pátý.
30. září 2012
Augusto Farfus se ve Valencii zapsal do historie – stal se vůbec prvním Brazilcem, který vyhrál závod DTM. Po startu z pole position nepustil ani na chvíli vedení z rukou a týmu RBM získal premiérové vítězství v DTM. Bruno Spengler zajel nejrychlejší kolo závodu časem 1:27.116.
21. října 2012
Bruno Spengler v dramatickém posledním závodě sezóny porazil Garyho Paffetta a strhl tak vítězství na svou stranu i v boji o mistrovský titul. Z pole position startující Augusto Farfus obsadil třetí místo. BMW Team Schnitzer díky Spenglerovu vítězství a pátému místu Dirka Wernera zvítězil v honocení týmů. Andy Prialulx a Joey Hand rovněž skončili na bodovaných pozicích a BMW tak dosáhlo na titul i v hodnocení značek. Třešničkou na dortu neuvěřitelné sezóny BMW jsou tedy všechny tři tituly. Augusto Farfus je navíc nejlepším nováčkem.
Autor: Petr Horák