Na vodě tahače jedou, s hnutou nápravou už hůře

Že se tahače týmu MKR Technology na dešti cítí jako ryba ve vodě, platí takřka doslova. Jakmile zaprší, dají se vždy čekat výborné výsledky a severočeští piloti to dokázali hned při nedělním hlavním závodě páté zastávky evropského šampionátu závodních tahačů v anglickém Doningtonu. Nejen, že Oestreich dokázal ujet stávajícímu lídrovi Hahnovi a získat senzační stříbro, ale o přední příčky bojoval i Adam Lacko a to dokonce s hnutou nápravou.
Po sobotní tvrdé nehodě pracovali mechanici týmu MKR Technology celou noc na Lackově tahači. I přesto zůstala výrazně hnutá zadní náprava, což se také projevilo při rozhodující kvalifikaci – super pole, kde Lacko zajel až sedmý čas. Rychlejší než jeho dva týmoví kolegové Bösiger a Oestreich byli opět jen Albacete s Hahnem, takže dvojice Markusů z MKR startovala z druhé lajny. V Doningtonu pak silně zapršelo a to už po sobě severočeští piloti zamrkali. Jak utržený ze řetězu byl německý jezdec hájící barvy stáje MKR Markus Oestreich, který po několika okruzích předjel dokonce Jochena Hahna a po celý závod ho udržoval za sebou. Před Oestreichem se udržel jen Albacete, takže na sever Čech zamířilo další stříbro. „Z toho člověk musí mít radost. Je hodně příjemné za sebou v přímém souboji nechat Jochena. Na vodě to mám rád. Určitě ho pak ještě popíchnu,“ řekl věčný smíšek Markus Oestreich.
Hahnovi tedy v hlavním závodě patřil bronz a hned za ním šachovnicový prapor viděl další z pilotů MKR Markus Bösiger. O pátou příčku se utkali dva Češi – Vršecký s Lackem. „Samozřejmě mě hrozně těší, že jsem dokázal tlačit na Davida i přes takový hendikep, jakým je ta náprava. Je hnutá o několik centimetrů, takže auto vůbec nedrží na trati. Že jsem zajel, jak jsem zajel, je vlastně zázrak,“ podotkl spokojeně Lacko, jež nakonec bodoval šestý.
Dramatický byl závěrečný hendikepový závod. Přestože Lacko vyjížděl z druhé pozice, hnutá náprava ho nenechala plnohodnotně bojovat o pódium. Rodák z Čeladné dlouho odolával, nakonec ho za ním jedoucí Vršecký předjel a dostal se před něj i kolega Markus Oestreich. Lacko postupně klesnul až na šestou příčku. Dvě pozice za ním bodoval Markus Bösiger. Stylem start cíl vyhrál Maďar Kiss. Tým MKR tak díky Markusi Oestreichovi v neděli získal stříbro a bronz. „Adam dělal, co mohl, ale díky sobotní akci s Hahnem měl hnutou nápravu a auto bylo jen těžko ovladatelné. I přesto získal v obou závodech dost cenných bodů a to ukazuje, jaký je opravdu profík. Všichni v týmu jsme především rádi, že je Adam v pořádku a kromě bolestí zad se mu nic vážného nestalo,“ dodal s úlevou šéf MKR Technology Mario Kress.
Z druhé půlky anglického víkendu a hlavně z posledního závodu pak nebyl nadšený právě ani Lacko. „Závěrečný hendikep byla klasická bitva. Bohužel, jsem si připadal jako dítě se špuntovkou, které jde proti armádě s ostrými náboji. Propadnout se z druhého místa je normálně ostudné, ale kvůli zmíněným problémům to jinak nebylo možné. Víkend pro mě už v sobotu prostě rozhodl Jochen,“ neměl z Doningtonu radost Adam Lacko.
Výsledky – 3. závod
1. Antonio Albacete (ESP) Equipo Cepsa, 2. Markus Oestreich (GER) MKR Technology, 3. Jochen Hahn (GER) Castrol Team Hahn Racing, 4. Markus Bösiger (SUI) MKR Technology, 5. David Vršecký (CZE) Buggyra, 6. Adam Lacko (CZE) MKR Technology, 17. Frankie Vojtíšek (CZE) Frankie Oxxo Truck Racing Team.
4. závod – hendikep
1. Norbert Kiss (HUN) Frankie Oxxo Truck Racing Team, 2. David Vršecký (CZE) Buggyra, 3. Markus Oestreich (GER) MKR Technology, 6. Adam Lacko (CZE), 8. Markus Bösiger (SUI) oba MKR Technology, 15. Frankie Vojtíšek (CZE) Frankie Oxxo Truck Racing Team.