Honza Šlehofer:,,Plány mám na každý rok obrovské a pořád nic!“
Honza Šlehofer, to je soutěžák, kterého většina fandů motorsportu zná. Začínal na motokárách, později přešel do rally. V rally začínal s Hondou Civic VTI. Později usedl do vozu Fiat Punto S1600 týmu Roto Plzeň. Po pár letech zakoupil tým Roto Plzeň Subaru Impreza STI, se kterou Honza odjel celou sezónu 2011. Jeho poslední závod byly Hustopeče 2012, kde odjel pouze dvě rychlostní zkoušky s Fabií R2 a musel odsptoupit kvůli prasklému bloku motoru. V posledních letech Šlehy pomáhal Sýkora Racingu a také Tomáši Kučerovi, který jezdí s nádhernou Evo IX závody do vrchu.
Ahoj Šlehy, první otázka, která určitě všechny fandy rally zajímá. Jaké jsou plány pro letošní rok?
,,Ahoj. Plány mám na každý rok obrovské a pořád nic. Až na tuto sezónu jsem dostal nabídku od Jirky Galušky, zda bych se nesvezl s jeho autem Ford fiesta, kterých má tuším že pět. Právě na letošní rok je vypsán Ford fiesta dmack R1cup. Jedná se tedy o „malé“ enkové auto s 1,6 motorem a jsme domluveni na třech závodech RSS. S odpovědí jsem dlouho neváhal a plácli jsme si. Pojedeme Valašku ,Vyškov a domácí Pačejov. Spolujezdecem nebude moje žena, ale Robert Babor ,který se bude podílet i na chodu teamu a já mu za jeho nabídku moc děkuju. Na závody se těšíme a uvidíme, jak nám to spolu půjde a hlavně, jak to především půjdě mě. Naposledy jsem jel na rozpis Hustopeče 2012 jen dvě RZ. Budeme se snažit tahat za ručku a bavit tak s malorážkou lidi podél trati. Chtěli bychom potrápit mladé kluky ,kteří budou v cupu startovat na stejných vozech. A když se rozjedeme, tak i fiesty v katogirii R5. Moc se na to tešíme. Věříme, že nám v tom pomůže i benzín od firmy P1 racing fuel . Právě s jeho šéfem Martinem Popilkou, jsme jako první Češi testovali Fiestu R5 v M- sportu v Anglii ,takže víme ,na co se máme zaměřit.“
V roce 2014 se ti stala jedna štastná událost. Mohl by jsi nám prozradit co to bylo za událost a jak to všechno probíhalo?
,,Šťastná událost se stala především Martince ,když po několika nabídkách od mnoha fešáků na Facebooku, na ulici a na závodech, kývla na žádost o ruku zrovna mě. Jsem přeci jen taky fešák, kterému se nedá odolat a o tom se přesvědčilo i několik předních jezdců, kterými jsou například Martin Hudec a jeho spolujezdec Petr Picka a další soutěžáci,které nebudu raději dále jmenovat. Myslím, že svatba jako taková proběhla skvěle. Pro mě bylo zážitkem, když jsem mohl díky týmu Sýkora racing jet k obřadu v R5tce na ALS. Před příjezdem na zámek ,kde probíhal obřad, jsme jeli dveře na páku. Pak jsem řekl ANO a potom už se jen slavilo a dál nevím. Všichni ale říkali, že to bylo super. Takže díky patří Vám všem, kteří jste tam byli a prosím vraťte ty vázy, co v restauraci dodnes chybí.“
Plánujete s Marťou odjet nějaký závod do budoucna? Přeci jen si zkušený soutěžák a Marťa jedna z nejzkušenějších spolujezdkyň u nás.
,,To je pravda, Martinka odjela o dost víc závodů než já a její diktát je prostě skvělý. Teď ale plánujeme trochu více rodinné záležitosti, než-li závody a těšíme se na jednu novinku. Také jsme začali se stavbou rodinného domečku a to přímo na jedné z rychlostních zkoušek Rally Šumava, v Mezholezích pod Korábem. Chtěli bychom tam letos udělat divácké místo a grilovat buřty. Všem budeme na Šumavě moc fandit a vy nám za to můžete zase pomoc. Přeci jen se všichni známe. Například Venca Pech nám slíbil, že nám přiveze tatru kamení a Karel Trněný nám zas udělá super okna. Jo to se to pak staví, když jsou známí.“
Na Prima Cool běžel pořad Motorsport a patřil jsi tam mezi hlavní tváře celého pořadu. Jak tento projekt vznikl a jaká je jeho budnoucnost?
,,S projektem mne oslovili kluci z Mediasportu a pojetí bylo trošku jiné, než Svět motorů nebo BBV. Pořad běžel na Coolu a tak to mělo i vypadat – proste cool motorsport . Za parťáka jsem měl Vítka Fialu ze skupiny LOKOMOTIVA. Byla strašná sranda a moc mi mrzí, že zatím nemám žádné zprávy o pokračování tohoto díla. Celý štáb včetně kameramanů, střihače a režiséra, byl skvělý. Všechny nás to moc bavilo. Poznal jsem zde blíže i jiné motoristické disciplíny a spoustu skvělých lidí. Bohužel nejde o sledovanost, ale stejně jako v rally i trochu o prachy. Myslím si, že na tom všechno začíná a zase končí. Zdravím kluky.“
V poslední době jsi se pohyboval dost po amatérských rally, co bylo důvodem?
,,Důvod je jednoduchý. Jak asi všichni vědí, po nedohodě s plzeňským týmem Roto ohledně dalších plánů, jsem se ocitl v roli diváka. Jak už jsem řekl, v rally se všichni znají, jsme rally národ. A tak mi jednoho dne zazvonil telefon a na druhém konci byl Honza Sýkora s nabídkou, zda bych mu nejel špiona. Neváhal jsem ani chvíli, lákalo mě jeho tréninkové Evo. Domluvili jsme se tedy a já pravidelně odjížděl na závody s pohodovým týmem, kde jsou skvělí lidé a spousta srandy. Tam mě sbalila Martina a už jsem byl v rodině. Tím pádem jsem věděl, o koho se tým stará, co plánuje a kam se vyráží. Nakonec jsem se stal „rádcem“ Tomáši Kučerovi, který se účastní skvělého poháru Edda cup s „mišákem“ připravovaným právě týmem Sýkora racing. Poznal jsem i pár Tomášových přátel, které motosport „nakazil“ stejně jako všechny, kteří k němu čuchli. Dohodli jsme se a já dělám ještě rádce Michalu Savrukovi a Robertu Chrištofovi. Oběma též připravuje auta Sykyho tým. Také hodně spolupracuji s Martinem Semerádem, který provozuje driveacademy a na různé akce jezdíme s ním. Stal jsem se tak zároveň učitelem i spolujezdcem a to mě hrozně baví. Motivuje mi, když vidím, jaké pokroky kluci dělají. Je to pohoda a rock n´roll. Všechny moc zdravím a jsem na Vás pyšnej. Nejvíc samozřejmě na mojí ženu. Taky moc zdravím všechny, kteří nám fandí a kteří se nebojí říct nahlas, co si myslí. Aloha“
Děkuji ti za rozhovor a přeji ti hodně štěstí v letošní sezóně.
Foto: archiv Jana Šlehofera